Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Ali
dc.date.accessioned2014-09-15T08:44:33Z
dc.date.available2014-09-15T08:44:33Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJeE5EYzRPQT09
dc.description.abstractBu çalışma, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerini ve onların bu kavramlarla ilgili yanlış anlamalarının olup olmadığının tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma verileri, 2003–2004 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Fen Bilgisi Öğretmenliği programı 3. sınıf öğrencilerinden 62 öğrenciye geliştirilen 16 maddelik bir test uygulanması ve 12’si ile de mülakat yapılmak suretiyle elde edilmiştir. Test ve mülakatlardan elde edilen bulgular, öğrencilerin ışık ve atom kavramlarını anlama düzeylerinin sırasıyla % 26 ve % 84 olduğu yine bu kavramlarla ilgili sırasıyla % 34 ve % 6 oranlarında yanlış anlamalara sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu yanlış anlamalardan ışık kavramı ile ilgili olan bazıları; “Işık ulaştığı yüzeyi aydınlatan maddedir”, “Işık, belli bir kaynaktan çıkıp sonsuza kadar giden doğrular topluluğudur” şeklinde ve atom kavramı ile ilgili ise; “Atom, maddenin bölünemeyen en küçük yapı taşıdır” şeklindedir. Öğrencilerin ışık kavramı konusunda oldukça düşük bir anlama seviyesine sahip oldukları ve iki kavramla ilgili olarak da yanlış anlamalarının olduğu görülmektedir. Benzer çalışmaların diğer eğitim fakültelerinde de gerçekleştirilerek bu konuların sunumunda elde edilen araştırma sonuçlarının dikkate alınmasının yararlı olacağına inanılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study has been conducted to determine the university students’ undearstanding levels and misconceptions about light and atom concepts. This study has been practiced to 62 students of science teacher program on 2003–2004 education session’s autumn term. The study data’s have been obtained from a test which occurs 16 item (for 62 students) and an interview which occurs 12 items (for 12 students). The findings from the test and the interview showed that students’ undearstanding levels are respectively 26% and 84% and students’ misconceptions about these concepts are respectively 34% and 6%. Some of the misconceptions about light concept; “light is a substance which illuminates wherever it devolves,” “light is a beam which breaks outs from a source and outgoing endless”. And about atom concept; “atom is the smallest and undividable piece of a substance”. This study shows that students have a nominal learning level about light concept and have a lot of misconceptions about light and atom concepts. We believe that this study can be beneficial if same studies execute in other education faculties.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.subjectLighten_US
dc.subjectAtomen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectUnderstanding Levelen_US
dc.subjectFizik Eğitimien_US
dc.subjectIşıken_US
dc.subjectAtomen_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectAnlama Düzeylerien_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen adaylarının ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerinin tespitien_US
dc.title.alternativeThe fixation of science teacher candidates’ undearstanding levels about light and atom conceptsen_US
dc.typereviewen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Ali
dc.identifier.endpage37en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster