Yazar "Cengiz, Ekrem" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
AKADEMİSYENLERİN İŞ STRESİ İLE İŞ MOTİVASYONU İLİŞKİSİ
Aslan, Zeynep; Cengiz, Ekrem (2015)Modern çağda, örgütler insan odaklı çalışmanın önemi konusunda büyük bir gelişim göstermişlerdir. Çalışanların iş memnuniyeti iş performanslarına bu ise örgütün performansına yansımaktadır. Çalışanların başarıya ulaşmak ... -
Bankalarda ilişkisel bağ stratejilerinin müşteri sadakatine etkisi
Er, Bünyamin; Cengiz, Ekrem (2009)Bu araştırmada, banka sektöründe ilişkisel bağlar, müşteri değerleri ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Veriler, tesadüfî olmayan örnekleme metoduyla belirlenen 236 banka müşterisinden elde edilmiştir. ... -
Bireylerin kredi kartlarını değiştirme tutumları
Cengiz, Ekrem (2009)Kredi kartları kağıt paranın yerini almaya aday günümüzün popüler ödeme araçlarıdır. Türkiye’de 1990’lardan sonra yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bankalar da hızla gelişen kredi kartı pazarında söz sahibi olmak ... -
Ekonomik kriz dönemlerinde müşteri memnuniyeti ve proaktif pazarlama ilişkisi
Cengiz, Ekrem (2009)Ekonomik krizler firmaların performanslarını dolayısıyla da müşteri memnuniyetlerini etkileyen önemli iş dönemleridir. Her firma ekonomik krizden aynı oranda ve aynı şekilde etkilenmez. Bazı firmalar ekonomik krizleri ... -
Hekimlerin empatik özelliklerinin ölçümü ve bu ölçümlerin demografik değişkenlere göre değişimi
Teke, A. Kadir; Cengiz, Ekrem; Demir, Cesim (2010)Empati, bir kişinin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, olaylara onun bakış açısı ile bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması ve bu durumu iletmesi sürecidir. Hekimlik mesleği gibi insanla ... -
Hizmet Hatası Telafi Stratejileri, Hizmet Kalitesi Algısı ve Kurumsal İmaj Algısı Arasındaki İlişki: Konaklama İşletmeleri Örneği
Akdu, Serap; Cengiz, Ekrem (2020)Amaç – İşletmelerin yaşanan yoğun rekabet şartlarında varlıklarını devam ettirebilmeleri için değişen müşteri isteklerini karşılayabilmeleri gerekmektedir. Bu amaçla işletmelerin, müşteriler için önemli olan hizmet kalitesi, ... -
İŞ ETİĞİNİN İŞ TATMİNİNE ETKİSİ: GÜMÜŞHANE KAMU KURUMLARI ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ
Seyrek, Emre; Cengiz, Ekrem (2014)İş etiği, iş yerindeki personelin neyi nasıl yapacağı, değişik durumlarda nasıl davranacağı, kişiler arası münasebetlerin nasıl olması gerektiği, çalışan yönetici ilişkilerinin ne şekilde olacağını tespit eder. İş tatmini, ... -
Müşteri Kişilik Özellikleri ile Sıfır Km. Otomobil Tercih Faktörleri Arasındaki İlişkiler: TR90 Bölgesi Örneği
Oyanık, Mazhar; Cengiz, Ekrem (2021)Bu araştırmanın amacı bireylerin sıfır otomobil tercihinde önem verdikleri tercih faktörlerini belirlemek, otomobil tercih faktörleri önem düzeyleri ile kişilik faktörleri arasındaki ilişkileri tespit etmektir. Bu amaçla, ... -
Pazarlama hizmeti satın almada firma özelliklerinin etkisi
Cengiz, Ekrem (2010)Bu araştırma pazarlama hizmeti satın alma olasılığını etkileyen faktörleri probit regresyon analizini kullanarak irdelemektedir. Çalışmanın amacı gerek pazarlama hizmeti satın almaya niyetli gerekse pazarlama hizmeti veren ... -
SAĞLIK HİZMETLERİNDE HİZMET HATASI TELAFİ STRATEJİLERİ
Cengiz, Ekrem; Akdu, Serap; Bostan, M. Kemal (2015)Bu çalışmanın öncelikli amacı hizmet hatalarının telafisi stratejilerinin müşteri tatmini üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışmada; Giresun, Gümüşhane, Trabzon, Ordu, Rize ve Samsun'da bulunan aile hekimliği hizmeti ... -
SOSYAL FORUM SİTELERİNDE PAYLAŞILAN ÖNERİ VE YORUMLARIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİ: FACEBOOK ÖRNEĞİ
Cengiz, Ekrem; Aslan, Zeynep (2014)Geleneksel ağızdan ağıza iletişim birbirini tanıyan kişiler arası ticari amaç gütmeden kullanılan sözlü iletişim türüdür. Elektronik ağızdan ağıza iletişim ise insanların ve kurumların internet aracılığıyla belirli bir ... -
SÜRÜCÜ DAVRANIŞI VE SÜRÜCÜ KİŞİLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ANALİZİ
Çelik, İbrahim Halil; Cengiz, Ekrem (2014)Çalışmamızın amacı Trabzon ilinde yaşayan insanlara yönelik araç kullanan rastgele seçilmiş 250 kişiye uygulanan anket aracılığıyla kişilik yapıları ile sürücü davranışları arasındaki ilişkiyi tespit etmek, hangi tür kişilik ... -
Tüketicilerin Ürün Tercihinde Rol Oynayan Ürün Menşeinin, Marka, Fiyat ve Kalite Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Cengiz, Ekrem (2009)Bu araştırmanın amacı müşterilerin satın alma tercihlerinde ürün menşeinin etkisini irdelemek, yerli ve ithal ürünlerin tercihinde rol oynayan faktörlerin önem derecesini karşılıklı kıyaslama yöntemiyle belirlemektir. Bu ...