Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, Ahmet Mutlu
dc.contributor.authorArıtan, Tolga
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:46Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O9HfpGau5-9jUEL4EM0DDNF7GTSjn90-m1hewKcm17Q
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2741
dc.descriptionYÖK Tez No: 388943en_US
dc.description.abstractOtomobil satın alma davranışı tüketicilerin yaşamındaki en büyük ve önemli harcamalardan biridir. Bu çalışma, tüketicilerin otomobil markalarına olan mevcut marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, "Markov Zinciri Analizi" yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, toplamda 347 denek üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, genelde satın alma sayısında bir düşüş olmasına rağmen, BMW, LADA ve TOFAŞ markalarının artış gösterdiği, AUDİ, KİA ve PROTON markalarının ise yerinde saydığı, CITROEN, FİAT, FORD, HONDA, MAZDA, PEUGUOT, RENAULT ve SKODA markalarının ise düşüş gösterdikleri anlaşılmıştır. Bayan katılımcılar başta VOLKSWAGEN (VW), RENAULT ve PEUGUOT olmak üzere markaları tercih ederlerken, erkek katılımcılar ise başlıca TOFAŞ, RENAULT, FİAT ve FORD markalarını tercih etmektedirler. Düşük gelirli katılımcılar en fazla TOFAŞ ve RENAULT markalarını, orta gelir grubundakiler en fazla TOFAŞ, RENAULT ve FİAT ve FORD markalarını, üst gelir grubundakiler ise VW, TOYOTA, SKODA, OPEL, NİSSAN, HONDA ve CİTROEN markalarını tercih etmektedirler. Katılımcıların en yüksek marka bağlılığını AUDİ, MERCEDES ve OPEL markalarına gösterdikleri bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractCar purchasing behaviour is one of the largest and most important expenditures in the life of the consumers. This study is intended to find out the existing brand loyalty of the consumers to car brands and to predict the future brand preferences of them. In the study, "Markov Chain Analysis" method was used. The study was conducted on 347 respondents. As a result, although there is a decrease in the number of purchases, it is understood that at the BMW, LADA and TOFAŞ brands there is an increase, while there is a stagnation at the AUDI, KIA and PROTON brands and a decrease at the CITROEN, FIAT, FORD, HONDA, MAZDA, PEUGUOT, RENAULT and SKODA brands in the current purchases of participants. It is understood that while VW, RENAULT, PEUGUOT brands are mostly preferred by female participants, TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD brands are preferred by the male participants. It is also found in this study that while TOFAŞ and RENAULT brands are mostly preferred by low-income participants, TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD brands are mostly preferred by the middle income participants and VOLKSWAGEN (VW), TOYOTA, SKODA, OPEL, NISSAN, HONDA and Citroen brands are mostly preferred by the high income participants. Finally, the highest brand loyalty of the participants were found to AUDI, MERCEDES and OPEL brands.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectOtomotiv Sektörüen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectMarkov Zinciri Analizien_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectAutomotive Sectoren_US
dc.subjectConsumer Behaviouren_US
dc.subjectMarkov Chain Analysisen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Loyaltyen_US
dc.titleTüketicilerin otomobil markalarına yönelik tercihlerinin analizi: Gümüşhane ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe analysis of consumers'preferences towards car brands: The case of Gümüşhane provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorArıtan, Tolga
dc.identifier.endpage113en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster