Silis dumanı ve ince kumun poroz kaplama betonuna etkilerinin incelenmesi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2013Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Geçirimli karayolu üstyapısı geliştirilmekte olan bir yol yapım tekniğidir. Geçirimli üstyapıda kullanılan poroz beton önemli bir kaplama malzemesidir. Geleneksel kaplamalarda yağmur suyu kaplama yüzeyinden kenara doğru akıtılarak uzaklaştırılır. Geçirimli üstyapıda ise kaplama altı drenaj tabakasından kenara doğru akıtılarak yağmur suyu uzaklaştırılır. Bu sayede kaplama yüzeyinde su filmi oluşmamaktadır. Seyir güvenliği ve konfor artmaktadır. Ancak geçirimli poroz beton içindeki % 15-20 oranındaki boşluk nedeniyle oldukça dayanım değerleri oldukça azalmaktadır. Geçirimlilik kapasitesini azaltmadan dayanım değerlerini artırmak için deneysel çalışmalar yürütülmektedir. Bu tez çalışmasında silis dumanı ve ince kumun poroz betonun mekanik özelliklerine etkileri incelenmiştir. Çimento ile ağırlıkça yer değiştirilerek % 4, % 8, % 12 ve % 16 oranlarında silis dumanı; % 15, % 30, % 45 ve % 60 oranlarında ince kum kullanılmıştır. Basınç dayanımı, yarmada çekme dayanımı, geçirimlilik, birim hacim ağırlığı ve irtibatlı boşluk oranı ölçümleri yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde üstyapı tipleri, kaplama betonu tipleri ve geçirimli üstyapı ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde kullanılan malzemeler ve yapılan deneyler ile ilgili bilgiler verilmiştir. Deneylerden elde edilen veriler ve irdeleme üçüncü bölümde yer almıştır. Son bölümde ise varılan sonuçlar ve öneriler özetlenerek çalışma tamamlanmıştır. Yapılan çalışmada çimentoyla yer değiştirilerek silis dumanı kullanılmasının basınç dayanımını arttırdığı ve yarmada çekme dayanımını fazla etkilemediği; ince kum kullanılmasının basınç dayanımını ve yarmada çekme dayanımını azalttığı; her iki katkının irtibatlı boşluk oranını ve geçirimlilik kapasitesini azalttığı sonucuna varılmıştır. Pervious road superstructure is a developed construction technique. Porous concrete is an important pavement material used pervious superstructure. Rain water flows from conventional pavements surface to the edge. On the other hand, in pervious pavement, rain water flows downwards into the pavement and then flows to the edge. So that water film doesn?t occur between tire and pavement surface. So, driving safety and comfort increase. However pervious concrete strength values decrease greatly because of high void content (% 15-20). Experimental studies are conducted to increase strength values without reducing permeability. In thesis study, effects of silica fume and fine sand on mecanical properties of porous concrete was investigated. Replaced with cement by weight, silica fume was used percentage 4, 8, 12, 16; fine sand was used percentage 15, 30, 45, 60. It were measured compressive strength, splitting tensile strength, permeability, unit weight and connected void ratio. Results was interpreted. This study consist of four chapter. In first chapter, general information was given about superstructure types, pavement concrete types and pervious concrete pavement. In second chapter, information about used materials and experiments were given. Data obtained from experiments and rewievs were discussed in the third section. In the final chapter, conclusions and recommedations were summarized and the study was terminated. It was seen from results that silica fume increased comprehensive strength and does not affect splitting tensile strength; fine sand decrease comprehensive strength and splitting tensile strength; both silica fume and fine aggregate decrease interconnected void ratio and permeability.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52sPqGNM51da5k-c9wRbI6T84fCeZN5fEKDIaH7tGHso6https://hdl.handle.net/20.500.12440/2730
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]