Somut olmayan kültürel mirasların yaratıcı turizm kapsamında değerlendirilmesi, ince ekmek yapımı ve paylaşımı geleneği, Erzurum örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Turizm sektörü sosyal, siyasal, teknolojik, toplumsal ve ekonomik gelişmelerden etkilenen bir sektördür. Etkilendiği bu gelişmeler ile beraber ilerleme göstermesiyle birlikte turizm türlerinde ve turizm tercihlerinde de çeşitlilikler görülmeye başlanmıştır. Dünyada önemli sektörlerden biri olan turizm sektörünün ilk kuşağını deniz-kum-güneş üçlüsünün oluşturduğu klasik turizm oluşturur. İkinci kuşağı ise daha çok müze ve kültürel gezileri içeren kültür turizmi oluşturmaktadır. Turizm faaliyetlerine katılanlara bölge kültürü ile etkileşim kurup özgün deneyimler katarak eğlence, kültür ve deneyimi birlikte sunan üçüncü kuşak, kültür turizminin uzantısı olarak kabul edilen yaratıcı turizmdir. Yapılan bu araştırmada nitel araştırma modeli uygulanmıştır. Bu araştırmada olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme (Snowball Sampling) benimsenmiştir. Araştırmada somut olmayan kültürel miraslarımızdan ince ekmek yapımı ve paylaşımı geleneği Erzurum bölgesi esas alınarak yaratıcı turizm kapsamında değerlendirilmesi amacıyla öncelikli olarak alan araştırması tasarlanarak yürütülmüştür. Nitel araştırmalarda yaygın olarak kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği bu araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Erzurum'da somut olmayan kültürel mirasımız olan ince ekmek yapımı ve paylaşımı kültürü ile yaratıcı turizm kapsamında görüş ve düşüncelerini alabileceğimiz farklı işletme çalışanları ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak Kasım ayı içerisinde veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda işletme sahipleri ve çalışanlar somut olmayan kültürel miraslarımızdan biri olan ince ekmek yapımı ve paylaşımı geleneğinin yaratıcı turizm kapsamında değerlendirilmesi konusuna sıcak bakmışlardır. The tourism sector is affected by social, political, technological and economic developments. It also flourishes together with all these sectors. There has also been a diversification in terms of types of tourism as well as preferences for tourism. The first phase of the tourism sector, which is among the important industries in the world, is the classical tourism that includes the concept of sea, sand and sun. The second phase is related to the cultural tourism concerning museums and cultural tours. The third phase is called the creative tourism, which is considered to be a continuation of cultural tourism, providing tourists with the opportunity of interacting with the local culture while having unique experiences as well as fun. In this study, qualitative research model is applied. Snowball Sampling, which is among nonprobability sampling methods, is also employed. In this study, the tradition of making and sharing thin bread, an element of our intangible cultural heritage, is evaluated based on the related practices in Erzurum within the scope of creative tourism. In accordance with this purpose, a field research is conducted. Semi-structured interview technique, which is extensively used in qualitative research, is used in this study as a data collection tool. Data collection process is conducted in November applying face-to-face interview technique with employees from various businesses who expressed their opinions about the tradition of making and sharing thin bread in Erzurum as an element of our intangible cultural heritage and within the scope of creative tourism. In conclusion, both the employers and employees approved the idea of evaluating the tradition of making and sharing thin bread, an element of our intangible cultural heritage, within the scope of the creative tourism.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAnlCrf79hgb-7A3R6G8BiVwSCTt-_dIHgYtYi-lmX8Gqhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lk86jRvhLJGctrc9C2iToBb29D8qHvZRH2wBpTQK1ee
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2724
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]