Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCengiz, Ekrem
dc.contributor.authorYaşar, İsmail
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:15Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbmo-UITu9AqmTPDeuJ72BY7qMoHrGFNhz7_-xq8N6BBf
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_sSRjyxj5mHQUojH7d6-thZVwK14CjL_b30RykIBUGfv
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2598
dc.descriptionYÖK Tez No: 550434en_US
dc.description.abstractİnsanlar yaşadıkları süre zarfında kararlar vermek zorundadır. Kararlarını verirken nelerin etkisinde kalarak karar verdikleri hakkında birçok araştırma yapılmıştır. Bireyler bir müşteri olarak satın almaya yönelik karar verirken kişilik özelliklerinin ne derece etkili olduğu ve kararına ne tarz etkisi olduğu hakkında çok az çalışma yapılmıştır. Dünyada ve Türkiye'de bu konu üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde kişilik özellikleri üzerine çok yapıldığı, karar verme stilleri üzerine çok sayıda çalışma yapıldığı görülmüştür. Ancak bireyin bir müşteri olarak karar verirken kişilik özelliklerini inceleyen az sayıda benzer çalışmalara rastlanılmıştır. Bundan dolayı çalışmamız ülkemizde ve dünyada yaşayan bireylere faydalı kılmak için özenli bir araştırma olarak ele alınmıştır. Teknolojinin hızla gelişmesi, küreselleşmenin etkisiyle dünyanın küçük bir Pazar haline gelmesi bireylerin müşteri olarak karar vermesini bazı yönlerden kolaylaştırırken, bazı yönlerden zorlaştırmaktadır. Küreselleşmenin etkisi, kapitalizm sistemin sürekli yeni ürünler üretmesi, var olan ürünleri çeşitlendirmesi, bilgi yığını oluşturması müşterilerin karar vermesini zorlaştırmaktadır. Bireyler kararlarını verirken kendisi için önemli olan şeyler üzerine verir. Müşteriler kararlarını verirken kalite, moda, fiyat yönlü, marka, sadık yönlü, alışkanlıklarında dolayı, boş zamanlarını değerlendirmek üzere ya da referans gruplarının etkisinde kalabilmektedir. Bireylerin müşteri olarak satın alması sonucu oluşan karar verme stillerine kişilik özelliklerinin etkisinin olduğu görülmektedir. Çalışmamız Balıkesir ili Bandırma ilçesinde ikamet eden 170 kişi ile yüz yüze yapılan görüşmelerde bireylerin müşteri olarak karar verirken kişilik özelliklerinin etkisinin ne derece etkili olduğu öğrenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular SPSS 20 paket programında analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractPeople have to make decisions during their lives. A lot of research has been done about the things affecting them by making decisions. Little has been done about how effective the personality traits are and how effective the decision is when deciding to purchase as a customer. It has been seen a lot of studies on personal traits and decision – making styles when examined in the world and Turkey. However, there are few similar studies examining the personality traits of the individual as a customer. Therefore, our study is considered as an attentive study to make it useful for individuals living in our country and in the world. The rapid development of technology and the fact that the world becomes a small market with the effect of globalization make it easier for individuals to decide as a customer in some ways on the other hand make it difficult in some ways. The impact of globalization, the production of new products by the system of capitalism, diversifying existing products, creating a heap of information make it difficult for customers to make decisions. Individuals make decisions on the things that are important to him. In making their decisions, customers can be influenced by quality, fashion, price-oriented, brand, loyal direction, habits, or leisure time or by reflection groups. It is seen that the personality traits of individuals affect the purchasing behaviors. In our study, 170 people residing in Bandırma district of Balıkesir province have been interviewed face to face and in these interviews when they decide as a customer, it has been researched how affective the personality traits of individuals are. The findings have been analyzed by using SPSS 20 package program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBalıkesir-Bandırmaen_US
dc.subjectBalıkesir-Bandırmaen_US
dc.subjectKarar vermeen_US
dc.subjectDecision makingen_US
dc.subjectKarar verme stillerien_US
dc.subjectDecision making stylesen_US
dc.subjectKişilik özelliklerien_US
dc.subjectPersonality traitsen_US
dc.subjectMüşterileren_US
dc.subjectCustomersen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.titleKişilik özelliklerinin müşteri karar verme stilleri üzerine etkisi: Bandırma örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of personality characteristics on customer decision making styles: Bandırma exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorYaşar, İsmail
dc.identifier.endpage171en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster