Müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Elektronik eşya sektörü üzerine bir uygulama
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma; müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin satın alma davranışlarına etkisi birçok faktör ele alınarak incelenmiştir. Araştırma, işletmelerin etkinliğini artırarak finansal güce olumlu katkı sağlaması ve araştırmacılara yol göstermesi amacını hedeflemektedir. Araştırma verileri, 13.04.2013-10.05.2013 tarihleri arasında Trabzon il merkezinde 400 kişiye yüz yüze anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenirlilikleri Cronbach Alfa Katsayısı yöntemi ile test edilmiştir. Ölçeklerin geçerliliklerinde ise, Faktör Analizi yöntemi kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlilik ve geçerlilikleri belirlendikten sonra, araştırma hipotezleri çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin tüketici satın alma davranışları üzerinde etkisi saptanmıştır. In this study, customer loyalty and word of mouth communication of the many factors that influence their purchasing behavior had been examined. Research, increasing the effectiveness of business to contribute positively to the financial strength and purpose aims to provide guidance to researchers. Research data between 13.04.2013-10.05.2013 to 400 people in the center of the city of Trabzon face to face interviews were obtained applying the method. Reliability of the scales used in the study of the method was tested with Cronbach's Alpha coefficient. If the validity of the scale in the factor analysis method was used. After the determination of the reliability and validity of the scale, research hypotheses were tested by multiple regression analysis. Research data were analyzed using SPSS 15.0 program. As a result, customer loyalty and word of mouth communication impact on consumer buying behavior has been identified.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKdHiHTgdMUecD6vcRKrW5Df2p_BZEFzOhJsRjhlD2PNuhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lmKVJHWM-Uyrzqw4ab0ab7KoVwMShHYHfVGeP8Nhb3E
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2539
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]