dc.contributor.advisor | Akyüz, Ahmet Mutlu | |
dc.contributor.author | Kılıç, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T17:56:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T17:56:02Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LRXgAda7v3CLRmQ4GCtmVeuQAwD6eLK3DAKfLLjX97EF | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/2529 | |
dc.description | YÖK Tez No: 686168 | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez, iş özelliklerinin (yetenek çeşitliliği, görev kimliği, görevin önemi boyutları) PERMA iyi oluş modelinin anlam ve bağlanma boyutlarına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın hedef evreni, Gümüşhane'de ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kademelerinde görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, literatürdeki "İş Özellikleri Ölçeği" ve "PERMA Ölçeği" uyarlanıp, kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada toplanan veriler SmartPLS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda iş özellikleri modelinin "yetenek çeşitliliği", "görev kimliği" ve "görevin önemi" boyutlarının, PERMA modelinin "anlam" ve "bağlanma" boyutları üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü etkilerinin olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlardan yola çıkarak yapılan bu çalışmanın ilgili literatüre katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This thesis was conducted to examine the effect of job characteristics (ability diversity, task identity, task importance dimensions) on the PERMA well-being model (meaning and engagement dimensions). The target population of the research consists of teachers working at primary and secondary education levels in Gumushane.In the research, the data were obtained by adapting and using the "job characteristics scale" and "PERMA well-being model scale" in the literature. The data collected in the study were analysed using SmartPLS package program. As a result of the research, it was found that the "talent diversity", "task identity" and "task importance" dimensions of the job characteristics model had positive and significant effects on the "meaning" and "attachment" dimensions of the PERMA model. Based on these results, it is thought that this study can contribute to the relevant literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İş özellikleri ile perma iyi oluş modelinin anlam ve bağlanma boyutları arasındaki ilişki: Gümüşhane eğitim kurumları örneği | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between job characteristics and meaning and engagement dimensions of the perma well-being model: The case of Gumushane educational institutions | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kılıç, Muhammet | |
dc.identifier.endpage | 89 | en_US |