Beşeri sermaye ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma beşeri sermaye ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi Türkiye için analiz etmektedir. Beşeri sermaye, okullaşma oranı ve lisans mezunlarının toplam nüfusa oranı olarak iki farklı değişkenle ifade edilmiştir. İki farklı model çerçevesinde ekonomik büyüme beşeri sermaye ilişkisi uzun ve kısa dönem analiz edilmiştir. İlişkiler, eş bütünleşme ve nedensellik analizleri kullanılarak araştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre uzun dönemde okullaşma oranı ile lisans mezunların toplam nüfusa oranı Türkiye'de ekonomik büyümeyi anlamlı şekilde etkilememektedir. Bu sonuç teorik beklentiler açısından şaşırtıcıdır ancak yüksek teknolojili ürün üretiminin diğer gelişmekte olan ülkelere göre düşük olduğu göz önünde tutulduğunda beklenen bir sonuçtur. Kısa dönemde ise lisans mezunların toplam nüfusa oranı ekonomik büyümenin Granger nedeni olarak bulunmuştur. Bu bulguların, eğitim politikası alanında karar vericilere fikir vermesi beklenmektedir. This study examines the relationship between human capital and economic growth for Turkey. Human capital is described with two different variables as schooling rate and ratio of bachelors to total population. Therefore, within the scope of two different models the impact of human capital on economic growth is analyzed long/short termed. Relationships are analyzed with cointegration and causation analysis. According to analysis results schooling rate and ratio of bachelors to total population in Turkey do not have positive correlation in long term. This result is suprising in terms of expectations. However, under production of high tech product export is taken into consideration when comparing with developing countries, it's an expected result. In short term the ratio of bachelors to total population is found as Granger causation of economic growth. These results are expected to provide insight to those who decide educational policy.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrC0nMiczsr5OCDlICJeTFzmYIBj2FOBN1pPM6jXz-2xdhttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2504
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]