Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorTopçu, Aysel
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:57Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1G0oLXcRzFwnclxB3aUmJxfU5zAPpF7bu-W1IrtbTiRJ
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_tkM9bibZoS-3jhhafp5XBs9p9e9dRmz32C1KVobadmn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2496
dc.descriptionYÖK Tez No: 642020en_US
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler günümüzde insan yaşamının her alanına etki etmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle uzantısı olan yeni medya, bütün toplumları küresel köy haline getirmiştir. Bütün toplumlar bir habere yeni medya ve teknoloji sayesinde aynı anda ve kolaylıkla ulaşabilmektedir. Bu anlamda teknoloji ve yeni medya, toplumda var olan insanları ve insanlarla etkileşim halinde olan her şeyi kendisine uyum sağlama mecburiyetinde bırakmıştır. Bu doğrultuda marka da günümüzün önemli değerlerinden birisi olmasıyla birlikte teknolojiler marka ve marka kültürünü de etkilemiştir. Marka, bir örgütün ruhunun bir yansıması olarak kabul edilmektedir. Sosyal medyada yer almak, birçok işletme yöneticisi ve marka temsilcisi açısından öncelikli gündem konusudur. Sosyal medya üzerinde markalaşarak pazarlama mesajını yaymak, daha geniş ürün tanıtımı yapmak, markanın bilinirliğini ve başarısını arttırmak için mükemmel bir araç konumundadır. Sosyal medya, network ağı kurmak içindir. Bu ağ kurma biçimi, yeni arkadaşlar, müşteriler edinmek, onlarla bir araya gelebilmek içindir. Bu strateji, yeni müşterilerin zihinlerinde marka çağrışımları yapmak ve mevcut müşterilerin tüketimini arttırmak anlamına da gelebilir. Yeni medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte markalar da yeni medyadan etkilenmiştir. Markanın bir bileşeni olan markaların kültürünün de bundan etkilendiği ve değişime uğradığı saptanmıştır. Bu bağlamda yeni medyayla birlikte markaların marka kültürü üzerindeki rolünün incelenmesi değerli bir konu haline gelmektedir. Yeni medyanın marka kültürü üzerindeki rolünün incelenmesi bu çalışmanın amacına karşılık gelmektedir. Bu konuda gerçekleştirilecek ilk çalışma olması ve literatüre katkı sağlaması, çalışmanın önemini vurgulaması açısından değerlidir. Çalışmanın yöntem kısmında ise nitel araştırma yöntem türü olan yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre yeni medyanın marka kültürü üzerindeki rolüne yönelik olarak genel anlamda yeni medyanın marka kültürünün iş yapma biçimlerini ve hizmet biçimlerini değiştirdiğini, dijitalleşmeye geçildiğini ve dijitalleşmenin giderek yoğunlaşacağı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda yeni medyanın geniş kitlelere hızlı ve kolay şekilde ulaşımı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Daha önce bu konuda çalışma yapılmamış olmasından dolayı çalışmanın özgün olacağı ve literatüre de güncel bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractTechnological developments are affecting every field of human life today. The new media, which has been extended with the development of technology, has made all societies a global village. All societies can access a news at the same time and easily thanks to new media and technology. In this sense, technology and new media have left the people in the society and everything that interacts with people to adapt to it. In this regard, while the brand is one of the important values of today, technologies have affected the brand and brand culture. The brand is considered a reflection of the spirit of an organization. Taking part in social media is a priority agenda topic for many business managers and brand representatives. It is a perfect tool to spread the marketing message by branding on social media, to promote a wider product, and to increase the brand's awareness and success. Social media is for networking. This form of networking is for making new friends, customers, and meeting with them. This strategy may also mean making brand connotations in the minds of new customers and increasing the consumption of existing customers. With the emergence of new media, brands were also affected by the new media. It has been determined that the culture of brands, which are a component of the brand, is also affected by this and that it has been changed. In this context, examining the role of brands on brand culture is becoming a valuable subject with the new media. The study of the role of new media on brand culture corresponds to the purpose of this study. It is valuable in that it is the first study to be carried out on this subject and it contributes to the literature, emphasizing the importance of the study. In the method part of the study, semi-structured interview method, which is a qualitative method, was used. According to the findings obtained within the scope of the research, it was determined that the brand media's business culture and ways of service changed in general terms, digitalization and digitalization will intensify in terms of the role of new media on brand culture. Accordingly, it is concluded that the new media provides fast and easy access to large masses. Since no previous study has been done on this subject, it is thought that the study will be original and make an up-to-date contribution to the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarka kültürüen_US
dc.subjectBrand cultureen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectTeknolojik gelişmeleren_US
dc.subjectTechnological developmentsen_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.titleYeni medyanın marka kültürü üzerindeki rolüen_US
dc.title.alternativeRole of new media in brand cultureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorTopçu, Aysel
dc.identifier.endpage163en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster