Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorÖzyürek, Merve
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:56Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPHzdb0N4JKCj-iBecb7vOOFrZUoHaL72impINd4blEbkb
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_mz2_bh3qUsI5dZV0z48VeZY0obaEnftYOKBzhiOeV9K
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2487
dc.descriptionYÖK Tez No: 617215en_US
dc.description.abstractGünümüzde önem verilmeye başlanan kurumsal sosyal sorumluluk kavramı son yıllarda literatürde de geniş yer bulmaya başlamıştır. Bu bağlamda markalar sadece ürün ve hizmet odaklı bir üretim anlayışı içinde olmamaktadırlar. Artık üretim yaptıkları toplumun refahına da katkıda bulunacak değerde görev ve sorumlulukları da yerine getirmektedirler. Sadece kâr amaçlı hareket etmeyerek bunun yanında kurum içi ve kurum dışı paydaşlarına karşı da gereken hassasiyeti göstermek durumundadır. Gelişen teknoloji ile birlikte artış gösteren birçok marka arasında tüketici ürün ve hizmet arasında seçim yapmakta zorlanmaktadır. Tüketicinin zihni bu şekilde bulanık olunca rakip markaların arasında o markanın bir farkındalığı oluşmamaktadır. Bu durumda markaların tercih edilebilirliği açısından önemli adımlar atması gerekmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta marka imajıdır. Markaların tüketicinin zihninde yer edinmek ve marka sadakatini sağlamak için marka imajına önem vermeleri gerekmektedir. Tüketicinin değerlerine ve üretimde bulunduğu topluma saygı duymak için çeşitli görev ve sorumluluklarını yerine getirmek durumundadır. Bu bağlamda yapılan çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajını nasıl etkilediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda P&G örneği üzerinden kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı üzerindeki etkisine dair bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu yönü ile çalışmanın literatüre katkı sunması ve kurumların sosyal sorumluluk faaliyetlerine gereken önemi vermesi gerektiği ile ilgili yeni bir yaklaşım sunması beklenmektedir. Bu çalışmada etkinin ortaya konulması için nicel araştırma yöntemi tekniği kullanılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden olan anket formu hazırlanmıştır. Anket formu bireylere nicel araştırma yöntemlerinden biri olan basit tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Çevrimiçi anket olarak gerçekleştirilen bu araştırma 25 Kasım 2019 – 11 Aralık 2019 tarihleri arasında Türkiye geneli 513 birey üzerinden gerçekleştirilmiştir. Analizler SPSS 22.0 program yazılımı ile yapılmıştır. Bu kapsamda betimleyici istatistik teknikleri, faktör analizi, t-testi, ANOVA analizi, korelasyon ve regresyon analizi gibi istatistik teknikleri uygulanmıştır. Anket uygulamasından elde edilen veriler analiz edilerek bulgular değerlendirilmeye alınmıştır. Yapılan çalışmanın genel sonucuna bakıldığında kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı üzerinde etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca ölçeklerin alt boyutları incelendiğinde etik ve gönüllülük faktörünün marka sorumluluğu ve servis hizmetleri faktörüne anlamlı bir etkisi olduğu görülürken, güven faktörüne anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Ekonomik ve yasal faktörünün marka sorumluluğu, servis hizmetleri ve güven faktörüne anlamlı bir etkisi olduğu araştırma sonucu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe concept of corporate social responsibility, which has started to be given importance nowadays, has found place in the literature in recent years. In this context, brands do not only have a product and service oriented production conception. Now they fulfill their duties and responsibilities that will contribute to the welfare of the society in which they produce. Not only do they act for profit, they also have to show the necessary sensitivity to their internal and external stakeholders. Among the many brands that have increased with the developing technology, the consumer has difficulty in choosing between products and services. When the consumer's mind is blurred like this, there is no awareness of that brand among the rival brands. In this case, brands should take important steps in terms of their preferability. The point to be considered here is the brand image. Brands should pay attention to brand image in order to gain a place in the mind of the consumer and to ensure brand loyalty. It has to fulfill various duties and responsibilities in order to respect the values of the consumer and the society in which it produces. In this study, it was aimed to determine how corporate social responsibility activities affect brand image. As a result of the literature review, no study was found on the impact of corporate social responsibility activities on the brand image through the P&G sample. With this aspect, it is expected that the study will contribute to the literature and present a new approach to the institutions related to the importance they should give to social responsibility activities. In this study, quantitative research method technique was used to reveal the effect. A questionnaire form, one of the quantitative research methods, was prepared. The questionnaire form was applied to individuals by using simple random sampling method, which is one of the quantitative research methods. Online survey conducted this research as November 25, 2019 - December 11, 2019 Date was carried out among 513 individuals across Turkey. Analyzes were made with SPSS 22.0 program software. In this context, descriptive statistics techniques, factor analysis,t-test, ANOVA analysis, correlation and regression analysis were used. The data obtained from the survey application were analyzed and the findings were evaluated. Considering the general result of the study, it was revealed that corporate social responsibility activities had an impact on the brand image. In addition, when the subdimensions of the scales were examined, it was found that ethics and volunteering factor had a significant effect on brand responsibility and service factor, while it did not have a significant effect on the trust factor. It has been observed that the economic and legal factor has a significant effect on brand responsibility, service and trust factor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarka imajıen_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı üzerindeki etkisi: P&G örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of corporate social responsibility activities on brand image: P&G sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzyürek, Merve
dc.identifier.endpage161en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster