Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAslan, Emre Ş.
dc.contributor.authorDeğer, Mezra
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:55Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH7S-0LddAYyUFmIC_1QpRvi5CEOt7TBkSREiJK-7FAgv
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_k2ubtQ7pC4zNhmbCvErBgZiBrZMThmvv47JZZ1NI2L2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2482
dc.descriptionYÖK Tez No: 616833en_US
dc.description.abstractRekabet ve ürün çeşitliliğinin artmasıyla beraber markaların reklama verdikleri önem de giderek artmaktadır. Markaların reklamlara verdikleri önemin artması durumu beraberinde reklamverenlerin ve reklamcıların kendi markalarını diğer markalardan farklı kılacak reklam stratejilerine ihtiyacı durumunu arttırmıştır. Reklamverenler ve reklamcılar bu stratejiler aracılığıyla tüketicinin duygularına hitap ederek tüketicinin satın alma davranışında değişiklik yaratmayı hedeflemektedir. Yapılan literatür taramasında, markaların reklamlarında strateji kullanımı üzerine odaklanan çeşitli çalışmalar bulunmasına rağmen, tüm markaların reklamlarda kullandıkları stratejilerin tek bir çalışmada incelendiği çalışmalar oldukça azdır. Bu çalışma ile hem tüm reklam stratejilerinin derlenmesi amaçlanırken hem de kullanılan reklam stratejilerinden yoğunluklu olarak hangilerinin tercih edildiği incelenmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada Effie Awards Reklam Etkinliği Yarışması'nda ödül alan reklamlar evren olarak ele alınmış ve bu reklamlar içerisinde 2019 yılındaki yarışmada altın, bronz ve gümüş ödülüne layık görülen reklamlar örneklem olarak belirlenmiştir. İncelemenin ardından bu reklam stratejileri içerisinde hangilerinin daha çok ödüle layık görüldüğü dolayısıyla hangi stratejilerin daha etkili olduğu ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Çalışma Effie Awards Reklam Etkinliği Yarışması'na katılıp altın, bronz, gümüş ödül alan markalar ile sınırlandırılmaktadır. İçerik analizinin kullanıldığı bu çalışmada, glokal ve doğrudan reklam stratejilerinin daha yoğun kullanıldığı diğer bir ifadeyle daha çok ödüle layık görüldüğü tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Reklam, Strateji, Marka, Reklam Stratejilerien_US
dc.description.abstractWith the increase of competition and variations of products, the importance given to advertisement by the brands has also been increasing day by day. This situation has brought about the need of advertising strategies which will make the brands applying to advertisements and also advertisers unique in terms of their names. The brands applying to advertisements and advertisers aim to change the costumers' behaviour by addressing the emotions of the costumers by means of these strategies. In the literature review carried out, it is seen that although there are studies on strategy usage of brands in advertising, there are few studies examining all of the strategies used by brands in one body. In this study, it is not only aimed to combine all of the advertisement strategies, but also to examine which of these are mostly preferred. In this research, the advertisements which were granted rewards in Effie Awards Advertising Competition are taken as the medium, and among these advertisements, those which were granted golden, bronze and silver awards are designated as samples. Following the examination, it is aimed to put forward which of the advertisement strategies are deemed worthy of a award, and consequently, which of the strategies are more effective. The research is limited with the brands which have participated in the Effie Awards Avertising Competition, and have been granted golden, bronze and silver awards. In this research where content analysis is used, it has been identified that glocal and direct advertisement strategies have been immensely used; in other words, they have been deemed worthy of an award more than other strategies. Keywords: Advertising, Strategy, Brand, Advertising Strategiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectReklam stratejisien_US
dc.subjectAdvertisement strategiesen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectReklamlaren_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectReklam, Strateji, Marka, Reklam Stratejilerien_US
dc.subjectAdvertising, Strategy, Brand, Advertising Strategiesen_US
dc.titleReklam stratejileri: Marka odaklı bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeAdvertising strategies: A study on focusing on brandsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorDeğer, Mezra
dc.identifier.endpage136en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster