Bireysel afet direnç değerlendirmesi: Gümüşhane örneği
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Araştırma, "Individual Disaster Resilience Assessment (InDRA)" Ölçeğinin geçerliliğini ve güvenilirliğini yaparak Türkçeye "Bireysel Afet Direnç Değerlendirmesi (BADD)" ölçeği olarak uyarlayıp sonraki çalışmalar için literatüre katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Ölçeğin uygulaması Gümüşhane Üniversitesinde öğrenim gören 622 öğrenciye anket uygulayarak yapılmıştır. Araştırmamızın sonucunda elde edilen uyum indeksleri sonuçları en iyi değerleri içermektedir. Araştırma grubundaki katılımcıların cinsiyet, afetlerle ilgili hazırlık eğitimi alma, afetlerle ilgili hazırlık eğitimi isteme, afet planı hakkında bilgisi olma, afet-acil durum çantası olma, afet planı olma, ilk yardım eğitimi alma, ilk yardım eğitimi isteme ve deprem sonrası buluşma yeri belirleme durumları ile bireysel afet direnç değerlendirme (BADD) puanları ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05). Araştırma grubundaki katılımcıların BADD puanları ortalaması açısından gelir grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05). Araştırma grubundaki kadınlar ile erkeklerin afet yaşama durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Araştırmada afet eğitimi alanların afet hazırlık plan bilgisi olanlar ile arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Sonuç olarak, tüm bulgular nazarında ölçme aracının yeni faktörlü yapısı bu araştırma kapsamında doğrulanmış olup, Türkiye'de güvenilirliği ve geçerliliği yüksek 20 maddeden oluşan yeni bir Bireysel Afet Direnç Değerlendirme Ölçeği'ne ulaşılmıştır. BADD ölçeğini farklı örneklemlere uygulayarak literatür zenginleştirilmelidir. The aim of the research was to adapt the Turkish Individual Disaster Resistance Assessment (BADD) scale to the Turkish Individual by making the reliability and validity of the "Individual Disaster Resilience Assessment (InDRA)" scale and to contribute to the literature for future studies. The application of the scale was conducted by applying a questionnaire to 622 students studying at Gümüşhane University. The fit indices obtained as a result of our research include the best. Participants in the research group have received gender, preparation training about disasters, requesting preparation training about disasters, having knowledge about disaster plan, being disaster-emergency bag, being disaster plan, receiving first aid training, requesting first aid training and determining meeting place after earthquake. A statistically significant difference was found between the mean and individual disaster resistance assessment (BADD) scores (p <0.05). A statistically significant difference was found between the income groups in terms of the average of BADD scores of the participants in the study group (p <0.05). A statistically significant difference was found between the income groups in terms of the average of BADD scores of the participants in the study group (p <0.05). No statistically significant difference was found between the women in the study group and the disaster survival status of men (p> 0.05). In the study, a statistically significant difference was found between those who received disaster education and those with disaster preparedness plan information (p <0.05). As a result, all the findings of a new factor structure of the measuring tool in the view of the scope of this research is verified for validity and reliability in Turkey consisting of 20 items has reached a new high individual Disaster Resilience Rating Scale. The literature should be enriched by applying the BADD scale to different samples.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1CL61QlwNTgxNtM6_fyvjt5UUYFf4JC7ZySB0O0Ec6hHhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_pQdb7dDbLTe7AdtYPaD5Ca30ZnAUNXrXb67OT45YK0h
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2464
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]