Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCengiz, Sevil
dc.contributor.authorDemirel, Saim
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:47Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVmQYMhDXo1o94lLjNn1w0uADtVwwlPusL9VvlWga-yKW
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_uTKmBLU-s8L1Qxscqz-RjfVgdkPshEfX9l-HryH-VI-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2432
dc.descriptionYÖK Tez No: 544740en_US
dc.description.abstractAcil durumlardan eğitim kurumları da etkilenmekte ve eğitim-öğretime ara verilmek zorunda kalınabilmektedir. Eğitim kurumlarının acil durumlarda güvenli hale getirilmesi hem kişiler açısından hem de eğitimin devamı açısından önemlidir. Mevcut çalışmalar sonucunda gözlemlenen eksikliklerden dolayı bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarının eksikliklerinin giderilerek daha güvenli hale getirebilmektir. Bu tezde de eğitim binalarının daha güvenli hale getirilmesi için irdeleme yöntemi kullanılarak ulusal ve uluslararası aynı konuda yapılan araştırmalar, yönetmelikler, kanunlar incelenmiştir. İnceleme sonucunda tasarlanan kılavuz içerisinde 8 ana başlık oluşturulmuş oluşturulan genel başlıklar, yapısal ve yapısal olmayan, güvenlik, çevresel, yangın, tahliye, sağlık, elektrik ve genel başlıklarıdır. Toplamda 120 soruluk değerlendirme kriterleri belirlenmiştir. Örnek olarak belirlenmiş olan okul üzerinde kılavuz uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda değerlendirme yapılabilen 100 kriterden 52 kriter olumlu ve 48 kriterde olumsuz olarak değerlendirilmiştir. Oluşturulan bu değerlendirme kılavuzu ile kurumları daha güvenli hale getirebilmek hedeflenmiştir. Bu çalışma bundan sonra aynı konu üzerindeki çalışmalara yol gösterici olacağı beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Acil Durum, Acil Durum Yönetimi, Eğitim Binaları.en_US
dc.description.abstractEducational institutions are also affected by emergency situations and education and training can be paused. Making educational institutions safe in emergencies is important both for individuals and for continuing education. The purpose of my study is to eliminate the deficiencies of educational institutions and make them safer because of the deficiencies observed as a result of the studies. In this thesis, researches, regulations and laws on the same national and international issues are examined by using the method of examination in order to make educational buildings more secure. As a result of the review, 8 main headings were created in the guideline designed as follows: Structural and non-structural, security, environmental, fire, evacuation, health, electricity and general form is formed. A total of 120 questions were evaluated. As an example, guidance was applied to the selected school. Only 100 criteria were used in the evaluation. As a result of the study, 52 criteria were evaluated as positive and 48 criteria as negative. With this evaluation guide, it is aimed to make the institutions more secure. In the next phase, it is expected to guide the studies on the same subject. Keywords: Emergency, Emergency Management, Educational Buildings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectAcil durum yönetimien_US
dc.subjectEmergency managementen_US
dc.subjectAcil durumlaren_US
dc.subjectEmergenciesen_US
dc.subjectAfet yönetimien_US
dc.subjectDisaster managementen_US
dc.subjectAfetleren_US
dc.subjectDisastersen_US
dc.subjectBina güvenliğien_US
dc.subjectBuilding securityen_US
dc.subjectBinalaren_US
dc.subjectBuildingsen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitim yapılarıen_US
dc.subjectEducational buildingsen_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectGüvenilirlik analizien_US
dc.subjectReliability analysisen_US
dc.subjectAcil Durum, Acil Durum Yönetimi, Eğitim Binaları.en_US
dc.subjectEmergency, Emergency Management, Educational Buildings.en_US
dc.titleEğitim binalarının acil durumlar açısından değerlendirilmesi ve güvenilirlik düzeylerinin arttırılmasına yönelik model tasarımıen_US
dc.title.alternativeEvaluation of education buildings in terms of emergency situations and model design for increasing reliability levelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afet Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorDemirel, Saim
dc.identifier.endpage99en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster