dc.contributor.advisor | Cengiz, Sevil | |
dc.contributor.author | Demirel, Saim | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T17:55:47Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T17:55:47Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVmQYMhDXo1o94lLjNn1w0uADtVwwlPusL9VvlWga-yKW | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_uTKmBLU-s8L1Qxscqz-RjfVgdkPshEfX9l-HryH-VI- | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/2432 | |
dc.description | YÖK Tez No: 544740 | en_US |
dc.description.abstract | Acil durumlardan eğitim kurumları da etkilenmekte ve eğitim-öğretime ara verilmek zorunda kalınabilmektedir. Eğitim kurumlarının acil durumlarda güvenli hale getirilmesi hem kişiler açısından hem de eğitimin devamı açısından önemlidir. Mevcut çalışmalar sonucunda gözlemlenen eksikliklerden dolayı bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarının eksikliklerinin giderilerek daha güvenli hale getirebilmektir. Bu tezde de eğitim binalarının daha güvenli hale getirilmesi için irdeleme yöntemi kullanılarak ulusal ve uluslararası aynı konuda yapılan araştırmalar, yönetmelikler, kanunlar incelenmiştir. İnceleme sonucunda tasarlanan kılavuz içerisinde 8 ana başlık oluşturulmuş oluşturulan genel başlıklar, yapısal ve yapısal olmayan, güvenlik, çevresel, yangın, tahliye, sağlık, elektrik ve genel başlıklarıdır. Toplamda 120 soruluk değerlendirme kriterleri belirlenmiştir. Örnek olarak belirlenmiş olan okul üzerinde kılavuz uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda değerlendirme yapılabilen 100 kriterden 52 kriter olumlu ve 48 kriterde olumsuz olarak değerlendirilmiştir. Oluşturulan bu değerlendirme kılavuzu ile kurumları daha güvenli hale getirebilmek hedeflenmiştir. Bu çalışma bundan sonra aynı konu üzerindeki çalışmalara yol gösterici olacağı beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Acil Durum, Acil Durum Yönetimi, Eğitim Binaları. | en_US |
dc.description.abstract | Educational institutions are also affected by emergency situations and education and training can be paused. Making educational institutions safe in emergencies is important both for individuals and for continuing education. The purpose of my study is to eliminate the deficiencies of educational institutions and make them safer because of the deficiencies observed as a result of the studies. In this thesis, researches, regulations and laws on the same national and international issues are examined by using the method of examination in order to make educational buildings more secure. As a result of the review, 8 main headings were created in the guideline designed as follows: Structural and non-structural, security, environmental, fire, evacuation, health, electricity and general form is formed. A total of 120 questions were evaluated. As an example, guidance was applied to the selected school. Only 100 criteria were used in the evaluation. As a result of the study, 52 criteria were evaluated as positive and 48 criteria as negative. With this evaluation guide, it is aimed to make the institutions more secure. In the next phase, it is expected to guide the studies on the same subject. Keywords: Emergency, Emergency Management, Educational Buildings. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | en_US |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Acil durum yönetimi | en_US |
dc.subject | Emergency management | en_US |
dc.subject | Acil durumlar | en_US |
dc.subject | Emergencies | en_US |
dc.subject | Afet yönetimi | en_US |
dc.subject | Disaster management | en_US |
dc.subject | Afetler | en_US |
dc.subject | Disasters | en_US |
dc.subject | Bina güvenliği | en_US |
dc.subject | Building security | en_US |
dc.subject | Binalar | en_US |
dc.subject | Buildings | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Eğitim yapıları | en_US |
dc.subject | Educational buildings | en_US |
dc.subject | Güvenilirlik | en_US |
dc.subject | Reliability | en_US |
dc.subject | Güvenilirlik analizi | en_US |
dc.subject | Reliability analysis | en_US |
dc.subject | Acil Durum, Acil Durum Yönetimi, Eğitim Binaları. | en_US |
dc.subject | Emergency, Emergency Management, Educational Buildings. | en_US |
dc.title | Eğitim binalarının acil durumlar açısından değerlendirilmesi ve güvenilirlik düzeylerinin arttırılmasına yönelik model tasarımı | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of education buildings in terms of emergency situations and model design for increasing reliability levels | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afet Yönetimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Demirel, Saim | |
dc.identifier.endpage | 99 | en_US |