Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKent, Nurçin Küçük
dc.contributor.authorKurt, Pınar
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:45Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkch0pYjFuoLGFvEe_wcUj2vowrzDYkxIwCpPuyODvxt0
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_oK36uDR7wiXrPnULAQhtFBKjdi6ZSSnO9UMDTJxu2we
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2420
dc.descriptionYÖK Tez No: 503406en_US
dc.description.abstractÇevre sağlığı; atıklar, çevre kirliliği, konut sağlığı, su ve gıda sanitasyonu gibi konuların yer aldığı, çevresel dengenin korunması ve canlıların hayatsal devamlılığı açısından oldukça önemli bir alandır. Benzer şekilde, afetler de insan hayatını derinden etkileyebilen ciddi can kayıplarına sebep olabilen olumsuz olaylardır. Afetler ve çevre sağlığı sorunlarının birbirlerini etkilemeleri sebebiyle konularının bir kısmı iç içe yer almaktadır. Gün geçtikçe çevre sağlığı sorunları artmasına paralel olarak afet ve çevre sağlığı ilişkisinin önemi artmasına rağmen, bu konuda literatürde oldukça çok sınırlı çalışma yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı; Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin genel veya olası bir afet olayı durumunda; çevre sağlığı ve çevre sağlığı problemleri ile ilgili ön bilgi ve görüşleri hakkında bilgi edinmekti. Çalışma yönteminde, Sağlık Bilimleri Fakültesindeki 328 öğrenciye bir anket çalışması uygulandı. Elde edilen veriler ve gruplar arasındaki farklılıklar Ki-kare testi ve Ortalama ± Standart sapma kullanılarak istatistiksel açıdan değerlendirildi. Çalışma sonucunda; Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin çevre sağlığı tanımı ve konularının çoğuna hakim olduğu ve afetlerde çevre sağlığı hakkında genel olarak ön bilgiye sahip oldukları gözlendi. Ankete verilen cevapların doğruluğu genelde; yaş, cinsiyet ve sınıf grupları açısından istatistiksel farklılık oluşturmazken (p>0,05), bölümler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olduğu gözlendi (p<0,05). Bunun sebebi olarak ise; öğrencilerin eğitim ve öğretimleri boyunca aldıkları ders içeriklerinin farklılığından kaynaklı olabileceği düşünülmektedir. Sonuç olarak; çevre sağlığı ve afetler durumunda çevre sağlığı konularının önemi hakkında tüm branştaki öğrencilere yönelik eğitim faaliyetlerinin arttırılmasının afetlerin ve çevre sağlığı sorunlarının sebep olabileceği olumsuz etkilerinin azaltılmasına yardımcı olabileceği kanaatindeyiz.en_US
dc.description.abstractEnvironmental health, which is placed in subjects that waste, environmental pollution, housing health, water and food sanitation etc., is very important field about protection of the environmental balance and vital survival of the living. Similarly, disasters are the adverse events that can cause serious loss of life that can deeply affect human life. Because disasters and environmental health problems affect each other, so some of their subjects are placed in nested. Despite the increasing importance of disaster and environmental health in parallel with increasing environmental health problems, there is a very limited study in the literature. The aim of this study; in the event of a general or possible disaster, it was obtained information and opinion of Gumushane University Health Sciences Faculty students about environmental health and environmental health problems. In the study method, a survey was applied on 328 students in the Faculty of Health Sciences. Datas and the differences between the groups were evaluated by using Chi-square test, and Mean ± Standard deviation, statistically. In the results of this study; it was observed that the students of the Faculty of Health Sciences had mainly definition and subject about environmental health and they had general preliminary knowledge of environmental health in disasters. The correctness of the responses to the survey is generally; although there was no statistical difference in terms of age, sex and class groups (p>0.05), there was a statistically significant difference between departmants (p<0.05). For this reason; it is thought that the course content of students may be different from the course content during their education and training. As a result; it is believed that it may be helped reducing the negative effects of disasters and environmental health problems by applied education activity in to students in every branch about environmental health and the importance of environmental health's subjects in the case of disaster.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectAfetleren_US
dc.subjectDisastersen_US
dc.subjectDoğal afetleren_US
dc.subjectNatural disastersen_US
dc.subjectGümüşhaneen_US
dc.subjectGümüşhaneen_US
dc.subjectÇevre eğitimien_US
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectÇevre kirliliğien_US
dc.subjectEnvironmental pollutionen_US
dc.subjectÇevre sağlığıen_US
dc.subjectEnvironmental healthen_US
dc.titleGümüşhane ilinde çevre sağlığı ve afet ilişkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on relationship of environmental health and disaster in Gümüşhane cityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afet Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorKurt, Pınar
dc.identifier.endpage131en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster