Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaya, Elif Çelenk
dc.contributor.authorBayram, Hakan
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:30Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LX3Ph3nOggtoIc6L6K5o6s2zrw_yLWlPma0eBIC5qLRT
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2282
dc.descriptionYÖK Tez No: 686846en_US
dc.description.abstractKarayolu, hava yolu ve demiryolu gibi taşımacılık yöntemlerine göre uluslararası ticaretin %80-%90'ı denizyolu taşımacılığı ile yapılmaktadır. Denizyolu taşımacılığı ile beraber özellikle ağır yükler, büyük hacimli yükler ucuz ve güvenilir şekilde taşınmaktadır. Denizyolu taşımacılığının uluslararası alanlarda fazla kullanılması limanların önemini arttırmıştır. Türkiye'de limanlarda elleçlenen toplam yük miktarı 2010-2019 yılları arasında %28'lik bir artış göstermiştir. Bu oran dikkate alındığında limanlarımızın ülkemiz açısından önemi ortaya çıkmaktadır. Limanlarda yürütülen işler ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak risk faktörleri de artış göstermektedir. Ülkemizde limanlar tehlikeli iş yeri kategorisinde yer almakta ve kaldırma ve yükleme araçları, taşınan veya depolanan tehlikeli kimyasallar, çeşitli gemi operasyonları vb. faktörlerden kaynaklanan çeşitli riskler içermektedir. Risklerin ortadan kaldırılması için liman içerisinde sağlık ve güvenlik önlemleri alınmalıdır. Limanlarda teknik personel yetersizliği, spesifik riskler ve tehlikeler içermesi, kullanılan ekipman ve makinelerin çeşitlilik göstermesi, yabancı dil konuşan kişi ve gruplar ile yaşanılan iletişim problemi gibi etkenler limanlarda sağlık ve güvenlik önlemlerinin alınmasına dair çalışmaların yapılmasını zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada Trabzon Limanı kapsamında mevcut riskler belirlermiş ve risk değerlendirme metodu olan Fine-Kinney yöntemi kullanılarak risk analiz çalışması hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda analiz edilen risklerin ortadan kaldırılması veya en aza indirilmesi için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAccording to transportation methods such as road, airway and rail, 80% -90% of international trade is carried out by sea transportation. Heavy loads and large volumes are especially transported cheaply and reliably by sea transport. The excessive using of sea transport in international areas has increased the importance of ports. The total amount of cargo handling in Turkish ports increased by 28% between 2010 and 2019. Considering this ratio, the importance of our ports in terms of our country increases. The works carried out in the ports and also the risk factors depending on technological developments increase. In our country, ports are in the category of dangerous workplaces and they include various risks based on several factors such as lifting and loading vehicles, transported or stored dangerous chemicals, various ship operations, etc. Health and safety measures should be taken in the port to eliminate risks. Factors such as the lack of technical personnel, specific risks and hazards, the diversity of equipment and machinery used, and the communication problem with foreign language speaking people and groups make it difficult to carry out studies on taking health and security measures in ports. In this study, the existing risks within Trabzon Port were determined and a risk analysis study was prepared by using the Fine Kinney method that is a risk assessment method. At the end of the study, it was suggested to eliminate or minimize the analyzed risks.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkilerien_US
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectRiske maruz değeren_US
dc.subjectValue at risken_US
dc.subjectİş güvenliğien_US
dc.subjectWork safetyen_US
dc.subjectİşçi sağlığıen_US
dc.subjectWorker healthen_US
dc.titleFine-kinney metodu ile risk analizi: Trabzon limanı örneğien_US
dc.title.alternativeRisk analysis with the fine-kinney method: Trabzon port exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorBayram, Hakan
dc.identifier.endpage98en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster