dc.contributor.advisor | Kaya, Elif Çelenk | |
dc.contributor.author | Irmak, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T17:55:30Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T17:55:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtHrW3ku4DVW6SasEmLIl7BerY1A35calRIj2uN-zqHga | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_n9LcDJw83n_d_8ExUcTAMYBbXoTrSbWgAy7tebE_cYN | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12440/2280 | |
dc.description | YÖK Tez No: 635432 | en_US |
dc.description.abstract | Dünyada ve Türkiye'de iş kazaları ve meslek hastalıkları sonucunda insanlar yaşamlarını kaybetmekte veya engelli kalmaktadır. İş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesinde hukuki yaptırımlar kadar eğitim sonucu oluşturulması hedeflenen güvenlik kültürü önem taşımaktadır. Sağlık ve güvenlik, kişisel ve toplumsal gelişmişliğin en temel iki öğesi olarak kabul edilmektedir. Güvenlik kültürünün oluşabilmesi ancak örgütlenme ve dayanışma kültürü ile sağlanabilir. Çalışma ortamının sağlık ve güvenlik açısından insana uygun hale getirilmesi için işletmelerde güvenlik kültürünün tüm toplumda oluşturulması ve yaygınlaştırılması bir zorunluluk haline gelmiştir. İş sağlığı ve güvenliğinin, eğitim ile desteklenerek toplumda bir güvenlik kültürünün oluşturulması, iş kazaları ve meslek hastalıklarının engellenmesi için önemlidir. Güvenlik kültürünün oluşturulması için anaokulundan başlayarak üniversite hayatına kadar, eğitimin her döneminde İSG'ye yönelik derslerin müfredatta bulunması gerekmektedir. Çocukların ve gençlerin güvenli okullarda eğitim görmeleri, bulundukları ortam ile ilgili riskler hakkında bilgilendirilmeleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranış modellerini kazanmaları, hem eğitim sürecinde hem de gelecekte çalışma hayatına atıldıklarında onları kazalara karşı koruyacak ve daha güvenli bir ortamda çalışmalarını sağlayacaktır. Yapılan araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Gümüşhane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Lisede Bilişim Teknolojileri, Elektrik ve Elektronik Teknolojileri, Makine Teknolojileri, Metal Teknolojileri, Mobilya ve İç Mekân Tasarımı, Tesisat Teknolojileri ve İklimlendirme alanı ve alanı bulunmayan lise birinci sınıf öğrencileri bulunmaktadır. Okulda mevcut 249 öğrenci olup 215 anket değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 21 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin iş güvenliği algılarının 5 puan üzerinden ortalama 3.45 puan olduğuna ulaşılmıştır ve bu durum öğrencilerin iş güvenliği algılarının iyi seviyede olduğu anlamına gelmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | As a result of accidents at work and occupational diseases in the world and Turkey is people lose their lives or remain disabled. In the prevention of occupational accidents and occupational diseases, the safety culture targeted to be created as a result of education as much as legal sanctions is important. Health and safety are considered to be the two most essential elements of personal and social development. The formation of a security culture can only be achieved through a culture of organization and solidarity. In order to make the working environment suitable for human health and safety, it has become an imperative to establish and spread the security culture in the entire society. It is important to create a safety culture in the society by supporting occupational health and safety with education, and to prevent work accidents and occupational diseases. In order to create a security culture, from the kindergarten to the university life, courses for OHS should be included in the curriculum in every period of education. The fact that children and young people are educated in safe schools, being informed about the risks related to their environment, gaining the right behavior models in occupational health and safety issues will protect them against accidents and work in a safer environment both in the education process and in the future. The universe of the research consists of students studying at Gümüşhane Vocational and Technical Anatolian High School in the 2018-2019 academic year. In high school, there are high school first-year students who do not have Information Technology, Electrical and Electronic Technologies, Machine Technologies, Metal Technologies, Furniture and Interior Design, Installation Technologies and Air-conditioning area. The school has 249 students and 215 questionnaires were evaluated. The data obtained were analyzed using SPSS 21 program. As a result of the study, students 'perceptions of occupational safety were reached on average of 3.45 points out of 5, which means that students' perceptions of occupational safety were at a good level. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Gümüşhane Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kazalar | en_US |
dc.subject | Accidents | en_US |
dc.subject | Algı | en_US |
dc.subject | Perception | en_US |
dc.subject | Anadolu liseleri | en_US |
dc.subject | Anatolia high schools | en_US |
dc.subject | Gümüşhane | en_US |
dc.subject | Gümüşhane | en_US |
dc.subject | Lise öğrencileri | en_US |
dc.subject | High schools students | en_US |
dc.subject | Meslek liseleri | en_US |
dc.subject | Vocational high schools | en_US |
dc.subject | İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | en_US |
dc.subject | Occupational Health and Safety Law | en_US |
dc.subject | İş güvenliği | en_US |
dc.subject | Work safety | en_US |
dc.subject | İş kazaları | en_US |
dc.subject | Occupational accidents | en_US |
dc.subject | İş sağlığı | en_US |
dc.subject | Occupational health | en_US |
dc.title | Gümüşhane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin iş güvenliği algısının değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Assessment of occupational safety perception of Gumushane Vocational and Technical Anatolian High School students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Irmak, İbrahim | |
dc.identifier.endpage | 96 | en_US |