Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
İBN HALDUN'UN SİYASET TEORİSİ VE SİYASAL SİSTEM SINIFLANDIRMASI
(2013)
Yönetim şekilleri ile ilgili bilimsel çalışmaların geçmişi oldukça eskidir. Siyasal sistemleri karşılaştırmalı şekilde inceleyerek en iyisini bulma çabası sadece geçmişle sınırlı kalmamış günümüze kadar da devam edegelmiştir. ...
Weimar Dönemi ve Öncesinde Meydana Gelen Siyasi Çekişmeler ve Ekonomik Krizlerin Alman Sosyal Demokrat Partisi Bağlamında Bir Değerlendirmesi
(2013)
Sosyal demokrasi, emeğin savunuculuğunu üstlenen ve liberalizmin getirdiği kazanımları gözardı etmeyen siyasal bir ideolojidir. Sosyal demokrasinin gelişiminde Alman deneyimi çok önemli bir yer tutmaktadır. Sosyal demokrasi ...
Sosyalleşme sürecinin siyasallaşma boyutu
(2013)
Bireylerin bir toplumda siyasi bilgileri, becerileri, değerleri, tutumları ve davranışları kısacası siyaseti öğrenme süreci siyasal sosyalleşme olarak adlandırılır. Siyasal sosyalleşme ile devletler, doğrudan ve dolaylı ...
MAX WEBER’DE ETİK-SİYASET İLİŞKİSİ
(2013)
Günümüz toplumlarının en önemli sorunlarından biri, etik sorunudur. Etik probleminin ahlaki birtakım kaygılardan yola çıkarak düşünülmediği ya da ahlaki problemlere ilişkin kaygıların çok da ciddiye alınmadığı toplumlarda ...
Tek parti iktidarı döneminde (1923-1946) bürokrasi ve siyaset ilişkisinin Weberyan değerlendirmesi
(2013)
Bürokrasi ve siyaset mekanizmaları, çoğu durumda birbirinin yerine geçebilecek özelliklere sahip bulunmaktadırlar. Bürokrasi, siyaset karşısında sahip olduğu bir takım özelliklerinden dolayı siyasa yapma sürecine doğrudan ...
Avrupa birliği (ab) talepleri doğrultusunda çek ve romanya cumhuriyetleri’nin demokratikleşme reformları
(2013)
Küreselleşme ve Soğuk Savaş ardından meydana gelen gelişmeler sonrasında Avrupa Birliği’nin genişleme politikalarında da önemli de- ğişiklikler gözlenmektedir. AB, Soğuk Savaş sonrasında merkezi ve doğu Avrupa’da ...
Avrupa Birliği aday ülkelerinin Avrupalılaşma aracı olarak SIGMA programı ve Avrupa Yönetsel Alanı
(2013)
Avrupa Birliği (AB)’nde kamu yönetimine ilişkin standart bir model olmamasına rağmen, üye ve aday ülkelerin iyi yönetişim ilkelerine bağlı kalınarak uymaları gereken düzenleme standartları oluşmaktadır. Yeni devletlerin ...