Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Türkiye'de 1980 sonrası kamu yönetiminde reform politikalarına yön veren kavramsal / teorik düşünceler ve kurumsal düzenlemeler
(2014)
1980’li yıllardan sonra küreselleşme, neo-liberalizm ve bilgi-işlem teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler sonrasında devlet ve kamu yönetmi örgütü dönüşüme uğramaktadır. Bu noktada kamu yönetmini örgütsel ve işlevsel ...
PAKİSTAN OMBUDSMANI: YAPISAL - KURUMSAL VE İŞLEVSEL YÖNLERİ
(2015)
Ombudsman, genel anlamıyla kamu yönetimine ait bir kavramdır ve hak ve yetki ihlaline uğrayan vatandaşların devlet kurumları karşısında savunuculuğunu ve koruyuculuğunu yapmaktadır. Ayrıca ombudsman, kamu yönetimi ve ...
POSTMODERN KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI ÇERÇEVESİNDE BİR DENETİM PARADİGMASI: OMBUDSMAN
(2014)
Ombudsman, kısaca devlet ve kamu yönetimi organları karşısında hak ve yetki ihlaline uğrayana vatandaşların şikayetlerini alan, inceleyen ve sonuca ulaştıran bir devlet kurumu veya görevlisidir. İlk olarak ombudsman, ...
Tek parti iktidarı döneminde (1923-1946) bürokrasi ve siyaset ilişkisinin Weberyan değerlendirmesi
(2013)
Bürokrasi ve siyaset mekanizmaları, çoğu durumda birbirinin yerine geçebilecek özelliklere sahip bulunmaktadırlar. Bürokrasi, siyaset karşısında sahip olduğu bir takım özelliklerinden dolayı siyasa yapma sürecine doğrudan ...