Konu "İşletme" için Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed listeleme
Toplam kayıt 126, listelenen: 81-100
-
Özel Tüketim Vergisi Artışlarının Hanehalkının Binek Otomobil Talebi Üzerine Etkisi: Panel Eşbütünleşme Analizi
(2018)Yüzyılı aşkın bir geçmişi olan otomobil sanayi üretim miktarı, yarattığı katma değer ve ihracat değeri bakımından ülkelerin ekonomik büyüme ve kalkınmasında öncü sektörlerden biridir. Tüketicilerin otomobil talebi, otomobil ... -
POLİTİK BELİRSİZLİKLER VE FİNANSAL PERFORMANS: BIST ÖRNEĞİ
(2015)Bu çalışmanın amacı politik belirsizliğin firmaların finansal performanslarına etkisini incelemektir. Bu amaçla çalışma, 2008-2013 dönemine ilişkin olarak; Borsa İstanbul'da (BIST) sanayi sektöründe faaliyet gösteren 147 ... -
POLİTİK RİSKİN FİRMA DEĞERİ İLE İLİŞKİSİ: İMKB'YE KAYITLI FİRMALAR ÜZERİNDE BİR UYGULAMA
(2014)Literatürde, firma değeri ile firma değerini etkiyen mikro faktörler arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalar bulunmasına rağmen, makro faktörlerin firma değeri ile ilişkisini inceleyen sınırlı sayıda çalışma vardır. Bu ... -
PROSEDÜR ADALETİ ALGISI VE ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI-BİREY İLİŞKİSİNE DURUMSAL BİR BAKIŞ: YÜKSEK VE DÜŞÜK PSİKOLOJİK SERMAYE ETKİSİ
(2017)Araştırmanın amacı, sağlık çalışanlarının prosedür adaleti algıları ve birey yönelimli örgütsel vatandaşlık (diğergamlık) davranışları arasındaki ilişkinin, çalışanların psikolojik sermayelerinin düşük ve yüksek düzeylerine ... -
Prosedürel adalet,dağıtımsal adalet ve değersel bağlılık ilişkisi: Bir yapısal eşitlik modeli uygulaması
(2010)Bu çalışmada hastanede çalışan işgörenlerin adalet algılamaları ve bağlılık ilişkisi araştırılmaktadır. Araştırma Kırgızistan / Celalabat eyaletinde hastanelerde çalışan toplam 173 kişi üzerinde yapılmıştır. Hipotezleri ... -
PTT İŞLETMELERİNİN ETKİNLİK DÜZEYLERİNDEKİ DEĞİŞİMİN İNCELENMESİ: 2006-2010 DÖNEMİ İÇİN MALMQUIST-TFV ENDEKSİ UYGULAMASI
(2014)Bu çalışmada bir kamu kuruluşu olan Posta ve Telgraf Teşkilatı (PTT) Genel Müdürlüğü'ne bağlı işletmelerin 2006-2010 dönemi için 76 ildeki etkinlik düzeyleri analiz edilmiştir. İlgili dönem için her bir ildeki Toplam Faktör ... -
The Relationship Between Female Labor Force Participation and Labor Productivity: Panel Data Analysis
(2016)Çalışmada kadınların işgücüne katılımını temsil eden çeşitli göstergeler ile emek verimliliği arasındaki istihdamı ile birlikte emek verimliliğinin artacağı hipotezi 1985-2010 yıllarını ve 110 ülkeyi kapsayan panel veri ... -
Ruhsal İyi Oluşun / Ruhsal Sağkalımın Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerine Etkisi
(2019)Amaç – Araştırma ruhsal iyi oluşun/ruhsal sağkalımın örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Yöntem – Araştırma yöntem bakımından nicel bir araştırmadır. Araştırma Ankara ilinde ... -
Sağlık Harcamalarının Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi: Avrupa ve Merkez Asya Ülkeleri Örneği
(2018)Çalışmanın amacı 47 Avrupa ve Merkez Asya ülkesine ilişkin 1996-2014 döneminde sağlık harcamalarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisini ölçmeye yöneliktir. Çalışmanın ampirik analizinde iki farklı metodoloji kullanılmıştır. ... -
Sağlık Sorunları Sebebiyle İşgücü Kaybının Örgüt Performansına Etkisi Üzerine Bir Çalışma
(2015)Özet: Sağlık sorunlarının neden olduğu işe devamsızlık ve buna bağlı olarak yaşanan işgücü kayıpları işletmeler tarafından izlenmesi ve önlem alınması gereken bir sorundur. Bu çalışma sağlık sorunları ile işgücü kaybı ... -
Şirket ele geçirme taktiklerinin değerlendirilmesi
(2012)Ele geçirme1, bir şirketin, diğer bir şirketin yönetiminin ya da hissedarlarının istekleri dışında, şirket üzerinde denetim ve sahiplik elde etmek amacıyla hisse senetlerinin satın alınmasıdır. Şirketler arası birleşmeler ... -
TCMB’NİN FİNANSAL İSTİKRAR ARAÇLARI VE ÇIKIŞ STRATEJİSİ OLARAK UYGULAMALARI
(2013)2008 yılında başlayan ve pek çok ülkede etkisini gösteren finansal kriz ülkelerin reel ve finansal piyasalarında kırılganlıklara yol açmıştır. Bu kırılganlıkları gidermek ve finansal istikrarı sağlamak amacıyla ülkelerin ... -
Teknolojik İnovasyonun İhracat Üzerindeki Etkisi: Türkiye-AB (15) Ülkeleri Örneği
(2018)İnovasyon, ülkelerin daha nitelikli bir ihracat yapısına sahip olabilmeleri konusunda oldukça önemli bir faktördür. İnovasyona dayalı ürünler üreterek küresel piyasalarda tercih edilebilirliğini arttıran ülkeler bu noktada ... -
TEKNOLOJİK İNOVASYONUN EKONOMİK BÜYÜME ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: TÜRKİYE- AB (15) ÜLKELERİ ÖRNEĞİ
(2018)Çalışmanın amacı 1998-2013 döneminde Türkiye ve AB-15 ülkelerinin teknolojik inovasyon performansının ekonomik büyüme düzeyleri üzerindeki etkisini ölçmeye yöneliktir. Ülkelerin teknolojik inovasyon performanslarını ... -
Ticari Dışa Açıklık ve Dış Ticaret Hadleri Dış Borçlanma Üzerinde Etkili mi? Türkiye İçin Bir Analiz
(2017)Bu çalışmada Türkiye'nin dış borçlanmasında, ticari dışa açıklığın ve dış ticaret hadlerinin etkileri vektör otoregresif yöntemi yardımıyla, 1998:Q1-2012:Q1 dönemi için analiz edilmiştir. Varyans ayrıştırması sonuçlarına ... -
Tiirkiye’de Fiyat Düzeyi ve Maliye Politikası Arasındaki Ilişki: FTPL Yaklaşımının Ekonometrik Bir Analizil
(2017)Bu çalışmanın amacı Fiyat Düzeyinin Mali Teorisi (FTPL) yaklaşımını Türkiye için araştırarak para ve maliye politikasının dominant rejim özelliği gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu kapsamda 2006:Q1-2015:Q4 dönemi ... -
TURİZM SEKTÖRÜNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ FİNANSAL PERFORMANSA ETKİSİ
(2018)Hizmet sektörü içinde büyük bir paya sahip olan turizm işletmeleri günümüz piyasa koşullarında ayakta kalabilmek için bütün bilişim teknolojileri alanındaki gelişimleri yakından takip etmek zorunda ve gelecek planlarını ... -
Tüketicilerin Ürün Tercihinde Rol Oynayan Ürün Menşeinin, Marka, Fiyat ve Kalite Değişkenleri Açısından İncelenmesi
(2009)Bu araştırmanın amacı müşterilerin satın alma tercihlerinde ürün menşeinin etkisini irdelemek, yerli ve ithal ürünlerin tercihinde rol oynayan faktörlerin önem derecesini karşılıklı kıyaslama yöntemiyle belirlemektir. Bu ... -
TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ, ALGILANAN KALİTE VE MARKA SADAKATİNİN MARKA KİŞİLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KREM ÇİKOLATA TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
(2019)Bu çalışmanın amacı, tüketici etnosentrizmi, algılanan kalite ve marka sadakatinin marka kişiliği üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Çalışmada ayrıca tüketici etnosentrizminin algılanan kalite ve marka sadakati ... -
TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2015)Çalışmada tüketicilerin otomobil markalarına olan marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesi amaçlanmaktadır. Sonuçta, katılımcıların en yüksek marka ...