dc.description.abstract | Araştırma, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi (KTÜ SBF) Hemşirelik bölümü öğrencilerinin staj yaptıkları servislere oryante edilmelerinin ve görev tanımlarını bilme durumlarının( mesleksel motivasyona etkisini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Kurum ve etik kurul izinlerinden sonar, 15 Ocak - 15 Şubat 2017’de KTÜ SBF Hemşirelik bölümü 2. ve 4. Sınıf öğrencilerinden çalışmaya katılmayı kabul eden 301 hemşirelik öğrencisine, literatür doğrultusunda hazırlanan veri toplama formu, yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamalarının 20±1,58 olduğu, % 80,7’sinin cinsiyetinin kadın olduğu, %54,5’inin hemşirelik bölümünü isteyerek seçtiğini (n=164) bulunmuştur. Staj yaptıkları serviste öğrencileri ilk karşılayan kişinin %42,5 ile sorumlu hemşirenin olduğu, %58,1’i serviste kendilerine olumsuz tutum sergilendiğini bu olumsuz tutumun ise %19,3 ile ‘serviste gereksiz olduğunu hissettirir şekilde’ olduğunu ve bu durumun %67,6 ile öğrencilerin mesleksel motivasyonlarında düşüşe yol açtığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %39,9’unun staj yaptıkları servise oryante edilmediği ve bu durumun %63,3 ile öğrencilerin mesleksel motivasyonlarında düşüşe yol açtığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %84,1’inin servisteki görev/yetki ve sorumluluklarını bildiği ve bunların %82,1’i görev/yetki ve sorumluluklarının ‘servisteki hemşireyle birlikte tedavi uygulamak’ olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin %48,5’ine staj yaptıkları serviste görev/yetki ve sorumluluklarının anlatılmadığı ve bu durumun %54,1 ile öğrencilerin mesleksel motivasyonlarında düşüşe yol açtığı belirlenmiştir. Yapılan Ki-kare testleri sonucunda da anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak; hemşirelik öğrencilerinin staj yaptıkları servislere oryantasyonlarının sağlanmadığı ve olumsuz tutum ve davranış sergilendiği zaman mesleksel motivasyonlarında düşüşe yol açtığını ve hemşirelik öğrencilerinin görev/yetki ve sorumluluklarını bilmedikleri veya anlatılmadığı zaman mesleksel motivasyonlarında düşüşe yol açtığı belirlenmiştir. | en_US |