Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDüzgün, Ertuğrul
dc.contributor.authorYeşiltaş, Mehmet
dc.date.accessioned2019-12-27T07:53:01Z
dc.date.available2019-12-27T07:53:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAshforth, B. E. ve Mael, F. (1989), ‘Social Identity Theory and the Organizations’. Academy of Management Review, 14, ss. 20-39. Ashforth, B. E, Harrison, S. H. ve Corely, K. G. (2008), ‘Identification in Organizations: An Examination of Four Fundamental Questions’. Journal of Management, 34, ss. 325-374. Avey, J. B., Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2010), ‘The Additive Value of Positive Psychological Capital in Predicting Work Attitudes and Behaviors’. Journal of Management, 36 (2), ss. 430-452. Avey, J.B., Reichard, R.J., Luthans, F. ve Mhatre, K.H. (2011), ‘Meta-analysis of the Impact of Positive Psychological Capital on Employee Attitudes, Behaviors and Performance’. Human Resource Development Quartely, 22 (2), ss. 127-152. Baron, R. M. ve Kenny, D.A. (1986), ‘The Moderator-Mediator Variable Distinction In Social Pyschological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Considerations’. Journal of Personality and Social Pyschology, 51 (6), ss. 1173- 1182. Cameron, K., Dutton, J. E. ve Quinn, R. E. (2003), Positive Organizational Scholarship: Foundations of a New Discipline. San Francisco: Berrett-Koehler. Cheung, M. F. Y. ve Law M. C. (2008), ‘Relationships of Organizational Justice and Organizational Identification: The Mediating Effects of Perceived Organizational Support in Hong Kong’. Asia Pacific Business Review, 14 (2), ss. 213–231. Çetin, F. ve Basım, H. N. (2012), ‘Örgütsel Psikolojik Sermaye: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması’. Amme İdare Dergisi, 45 (1), ss. 121-137. Çetin, F., Hazır, K. ve Basım, N. (2013), ‘Destekleyici Örgüt Kültürü ile Örgütsel Psikolojik Sermaye Etkileşimi: Kontrol Odağının Aracılık Rolü’, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31 (1), ss. 31-52. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2014), Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları (Üçüncü Baskı). Ankara: Pegem Yayınları. Davila, M.C. ve Garcia, G. J. (2012), ‘Organizational Identification and Commitment: Correlates of Sense of Belonging and Affective Commitment’. The Spanish Journal of Psychology, 15 (1), ss. 244-255. Eisenberger, R., Huntington, R., Hutchison, S. ve Sowa, D. (1986), ‘Perceived Organizational Support’. Journal of Applied Psychology, 71, ss. 500-507. Eisenberger, R., Jones, J. R., Aselage, J. ve Sucharski, I. L. (2004), ‘Perceived Organizational Support’. J. Coyle-Shapiro, L. Shore, & S. Taylor, & L. Tetrick (Eds.), The Employment Relationship: Examining Psychological and Contextual Perspectives, ss. 206-225, Oxford University Press. Erdem, H., Gökmen, Y. ve Türen U. (2015), ‘Psikolojik Sermayenin Örgütsel Özdeşleşme Üzerine Etkisinde Algılanan Örgütsel Desteğin Aracılık Rolü’. Journal of Business Reserach-Turk. 7 (2), ss. 38-62. Erkuş, A. ve Fındıklı, M.A. (2010, 20-22 Mayıs), Psikolojik Sermaye ile Mesleki ve Örgütsel Özdeslesme Arasındaki İlişkiler: Meslek Yaşam Projesinin Aracılık Etkisi. 18. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresinde sunuldu, Çukurova Üniversitesi, Adana. 766-772 Ghosh, S. K. (2016), ‘Linking Perceived Organizational Support to Organizational Identification: Role of Organization Based Self-Esteem’. Contemporary Management Research, 12 (2), ss. 225-244. Judd, C.M. ve Kenny, D.A. (1981), Estimating the Effects of Social Interventions. London: Cambridge University Press. Kaplan, M. ve Biçkes, D. (2014), ‘Psikolojik Sermaye ile İş Tatmini Arasındaki İlişkinin Analizi: Otel İşletmelerinde Yapılan bir Araştırma’. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2), ss. 233- 242. Karakaya, İ. (2012), ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri’ İçinde A. Tanrıöğen (Editör). Bilimsel Araştırma Yöntemler, ss. 55-84. Ankara: Anı Yayıncılık. Karatepe, O. M. ve Karadas, G. (2015), ‘Do Psychological Capital And Work Engagement Foster Frontline Employees’ Satisfaction?: A Study in The Hotel İndustry”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27 (6), ss. 1254-1278. Kayış, A. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Üçüncü Baskı). Ş. Kalaycı (Editör). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Kreiner G.E. ve Ashforth, B.E. (2004). ‘Evidence Toward an Expanded Model of Organizational Identification’. Journal of Organizational Behavior, 25 (1), ss. 1- 27. Kültür Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü (2016), ‘Turizm İstatistikleri’. http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9860/turizm-belgeli-tesisler.html (05.10.2017). Lin, T. L. (2013), ‘The Relationships among Perceived Organization Support, Psychological Capital and Employees Job Burnout in International Tourist Hotels’. Life Science Journal,10 (3), ss. 2104-2112 Luthans, F. (2002), ‘Positive Organizational Behavior: Developing and Managing Psychological Strengths’. Academy of Management Executive, 16, ss. 57–72. Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2004), ‘Human, Social and Now Positive Psychological Capital Management: Investing in People for Competitive Advantage’. Organizational Dynamics, 33, ss. 143-160. Luthans, F., Youssef, C. M. ve Avolio, B. J. (2007), Psychological Capital: Developing the Human Competitive Edge. Oxford: Oxford University Press. Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B. ve Norman, S. M. (2007), ‘Positive Psychological Capital: Measurement and Relationship with Performance and Satisfaction’. Personnel Psychology, 60 (3), ss. 541-572. Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J. ve Avey, J. B. (2008), ‘The Mediating Role of Psychological Capital in the Supportive Organizational Climate-Employee Performance Relationship’. Journal of Organizational Behavior, 29, ss. 219-238. Mael, F. ve Ashforth, B.E. (1992), ‘Alumni and Their Alma Mater: A Partial Test of the Reformulated Model of Organizational Identifiction’. Journal of Organiational Behavior, 13, ss. 103–123. Mael, F.A. ve Ashforth, B.E. (1995), ‘Loyal From Day One: Biodata, Organizational Identification, and Turnover among Newcomers’. Personnel Psychology, 48 (2), ss. 309-333. Meydan, C.H. ve Şeşen, H. (2015), Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları (İkinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık. Muller, D., Judd, C.M. ve Yzerbyt, V.Y. (2005), ‘When Moderation is Mediated and Mediation is Moderated’. Journal of Personality and Social Psychology, 89 (6), ss. 852 – 863. Norman, S. M., Avey, J. B., Nimnicht, J.L. ve Pigeon, N. G. (2010), ‘The Interactive Effects of Psychological Capital and Organizational Identity on Employee Organizational Citizenship and Deviance Behaviors’. Journal of Leadership&Organizational Studies, 17, ss. 380-391. Polat, M. (2009), Örgütsel Özdeşleşmenin Öncülleri ve Ardılları Üzerine bir Saha Çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. Polat, M. ve Meydan, C.H. (2010), ‘Örgütsel Özdeşleşmenin Sinizm ve İşten Ayrılma Niyeti ile İlişkisi Üzerine bir Araştırma’. Savunma Bilimleri Dergisi, 9 (1), ss. 145- 172. Rego, A., Owens, B., Yam, K. C., Bluhm, D., Cunha, M. P. E., Silard, A., ... ve Liu, W. (2017), ‘Leader Humility and Team Performance: Exploring the Mediating Mechanisms of Team PsyCap and Task Allocation Effectiveness’. Journal of Management, First Published January 27, ss. 1-25. Rhoades, L. ve Eisenberger, R. (2002), ‘Perceived Organizational Support: A Review of the Literature’. Journal of Applied Psychology, 87 (4), ss. 698-714. Seligman, M. E. P. (2002), ‘Positive Psychology, Positive Prevention and Positive Thearapy’ İçinde. Snyder, C.R. and Lopez, S.J. (Editörler), Handbook of Positive Psychology, ss. 3-9, USA: Oxford University Press. Shen, Y., Jackson, T., Ding, C., Yuan, D., Zhao, L., Dou, Y. ve Zhang, Q. (2014), ‘Linking Perceived Organizational Support with Employee Work Outcomes in a Chinese Context: Organizational Identification As a Mediator’. European Management Journal 32, ss. 406–412. Sökmen, A., Ekmekçioğlu, E.B. ve Çelik, K. (2015), ‘Algılanan Örgütsel Destek, Örgütsel Özdeşleşme ve Yönetici Etik Davranışı İlişkisi: Araştırma Görevlilerine Yönelik Araştırma’. Journal of Business Research-Türk, 7 (1), ss. 125-144. Stassen, M. ve Ursel, N.D. (2009), ‘Perceived Organizational Support, Career Satisfaction, and the Retention of Older Workers’. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 82, ss. 201–220. Turizm Bakanlığı. (1989), Otelcilik ve Turizm Endüstrisinde İşgücü Araştırması. Ankara: Turizm Bakanlığı Yayınları. Turunç, Ö. ve Çelik, M. (2010), ‘Çalışanların Algıladıkları Örgütsel Destek ve İş Stresinin Örgütsel Özdeşleşme ve İş Performansına Etkisi’. Yönetim ve Ekonomi, 17 (2), ss. 183-206. Tüzün, İ. K., Çetin, F. ve Basım, H. N. (2014), ‘The Role of Psychological Capital and Supportive Organizational Practices in the Turnover Process’. METU Studies in Development, 41 (2), ss. 85-103. TÜROFED (2010), Turizm Raporu. Yıl: 1, Sayı 2 (Ekim 2010). Ekin Grubu Araştırma Birimi. Uğurlu-Kara, A, ve Begenirbaş, M. (2016), ‘Çalışanların Psikolojik Sermaye Algıları Onların Duygusal Rol Davranışlarını Etkiler mi? : Turizm Sektöründe bir Araştırma’. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), ss. 50-66. Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. (İkinci Baskı). Ankara: Detay Yayınevi. Yamane, T. (2001), Temel Örnekleme Yöntemleri. (Çev. A. Esin, M. A. Bakır, C. Aydın ve E. Gürbüzsel), İstanbul: Literatür Yayıncılık. Wang, X., Liu, L., Zou, F., Hao, J. ve Wu, H. (2017), ‘Associations of Occupational Stressors, Perceived Organizational Support, and Psychological Capital with Work Engagement among Chinese Female Nurses’. BioMed Research International, 528468, ss. 1-11.en_US
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBeU5qazJOZz09
dc.description.abstractÇalışma, algılanan örgütsel destek ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkide psikolojik sermayenin aracı etkilerini belirlemek amacıyla Antalya’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenler örnekleminde gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan model kapsamında Haziran-Aralık 2016 tarihleri arasında çalışan 23 otel işletmesindeki 492 kişiden anket aracılığıyla toplanan veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırmadaki hipotezler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, algılanan örgütsel destek ile örgütsel özdeşleşme arasında anlamlı bir toplam etkinin var olduğu görülmektedir. Psikolojik sermaye ise algılanan örgütsel destek ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkide bir aracı etkinin oluşmasında rol oynamaktadır. Ulaşılan bu sonuçlardan hareketle sektördeki uygulayıcılar ve gelecekteki çalışmalar için öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out with a sample of employees working for five-star hotels in Antalya in order to determine mediating effects of psychological capital regarding correlation between perceived organizational support and identification. Within the scope of the model, the data collected from 492 employee in 23 hotel establishments operating between June and December 2016 through a questionnaire were analyzed. Hypotheses were tested using structural equation modeling. The findings demonstrate that perceived organizational support and organizational identification significantly correlate with each other. On the other hand, psychological capital plays a role in the formation of a mediating effect in the relationship between perceived organizational support and organizational identification In the light of these findings, suggestions have been provided for practitioners as well as for further studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectPsikolojik Sermayeen_US
dc.subjectPozitif Örgütsel Davranışen_US
dc.subjectAlgılanan Örgütsel Desteken_US
dc.subjectÖrgütsel Özdeşleşmeen_US
dc.titleOtel İşletmelerinde Algılanan Örgütsel Destek ve Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkide Psikolojik Sermayenin Aracılık Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Mediating Effect of Psychological Capital on Relationship Between Organizational Support and Organizational Identification in Hotel Businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage533en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage552en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

CC0 1.0 Universal
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: CC0 1.0 Universal