dc.identifier.citation | Ashforth, B. E. ve Mael, F. (1989), ‘Social Identity Theory and the Organizations’.
Academy of Management Review, 14, ss. 20-39.
Ashforth, B. E, Harrison, S. H. ve Corely, K. G. (2008), ‘Identification in Organizations:
An Examination of Four Fundamental Questions’. Journal of Management, 34,
ss. 325-374.
Avey, J. B., Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2010), ‘The Additive Value of Positive
Psychological Capital in Predicting Work Attitudes and Behaviors’. Journal of
Management, 36 (2), ss. 430-452.
Avey, J.B., Reichard, R.J., Luthans, F. ve Mhatre, K.H. (2011), ‘Meta-analysis of the
Impact of Positive Psychological Capital on Employee Attitudes, Behaviors and
Performance’. Human Resource Development Quartely, 22 (2), ss. 127-152.
Baron, R. M. ve Kenny, D.A. (1986), ‘The Moderator-Mediator Variable Distinction In
Social Pyschological Research: Conceptual, Strategic and Statistical
Considerations’. Journal of Personality and Social Pyschology, 51 (6), ss. 1173-
1182.
Cameron, K., Dutton, J. E. ve Quinn, R. E. (2003), Positive Organizational Scholarship:
Foundations of a New Discipline. San Francisco: Berrett-Koehler.
Cheung, M. F. Y. ve Law M. C. (2008), ‘Relationships of Organizational Justice and
Organizational Identification: The Mediating Effects of Perceived Organizational
Support in Hong Kong’. Asia Pacific Business Review, 14 (2), ss. 213–231.
Çetin, F. ve Basım, H. N. (2012), ‘Örgütsel Psikolojik Sermaye: Bir Ölçek Uyarlama
Çalışması’. Amme İdare Dergisi, 45 (1), ss. 121-137.
Çetin, F., Hazır, K. ve Basım, N. (2013), ‘Destekleyici Örgüt Kültürü ile Örgütsel
Psikolojik Sermaye Etkileşimi: Kontrol Odağının Aracılık Rolü’, H.Ü. İktisadi ve
İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31 (1), ss. 31-52.
Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2014), Sosyal Bilimler İçin Çok
Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları (Üçüncü Baskı). Ankara:
Pegem Yayınları.
Davila, M.C. ve Garcia, G. J. (2012), ‘Organizational Identification and Commitment:
Correlates of Sense of Belonging and Affective Commitment’. The Spanish
Journal of Psychology, 15 (1), ss. 244-255.
Eisenberger, R., Huntington, R., Hutchison, S. ve Sowa, D. (1986), ‘Perceived
Organizational Support’. Journal of Applied Psychology, 71, ss. 500-507.
Eisenberger, R., Jones, J. R., Aselage, J. ve Sucharski, I. L. (2004), ‘Perceived
Organizational Support’. J. Coyle-Shapiro, L. Shore, & S. Taylor, & L. Tetrick
(Eds.), The Employment Relationship: Examining Psychological and Contextual
Perspectives, ss. 206-225, Oxford University Press.
Erdem, H., Gökmen, Y. ve Türen U. (2015), ‘Psikolojik Sermayenin Örgütsel
Özdeşleşme Üzerine Etkisinde Algılanan Örgütsel Desteğin Aracılık Rolü’.
Journal of Business Reserach-Turk. 7 (2), ss. 38-62.
Erkuş, A. ve Fındıklı, M.A. (2010, 20-22 Mayıs), Psikolojik Sermaye ile Mesleki ve
Örgütsel Özdeslesme Arasındaki İlişkiler: Meslek Yaşam Projesinin Aracılık
Etkisi. 18. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresinde sunuldu, Çukurova
Üniversitesi, Adana. 766-772
Ghosh, S. K. (2016), ‘Linking Perceived Organizational Support to Organizational
Identification: Role of Organization Based Self-Esteem’. Contemporary
Management Research, 12 (2), ss. 225-244.
Judd, C.M. ve Kenny, D.A. (1981), Estimating the Effects of Social Interventions.
London: Cambridge University Press.
Kaplan, M. ve Biçkes, D. (2014), ‘Psikolojik Sermaye ile İş Tatmini Arasındaki İlişkinin
Analizi: Otel İşletmelerinde Yapılan bir Araştırma’. Yönetim ve Ekonomi: Celal
Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2), ss. 233-
242.
Karakaya, İ. (2012), ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri’ İçinde A. Tanrıöğen (Editör).
Bilimsel Araştırma Yöntemler, ss. 55-84. Ankara: Anı Yayıncılık.
Karatepe, O. M. ve Karadas, G. (2015), ‘Do Psychological Capital And Work
Engagement Foster Frontline Employees’ Satisfaction?: A Study in The Hotel
İndustry”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27 (6),
ss. 1254-1278.
Kayış, A. (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Üçüncü Baskı).
Ş. Kalaycı (Editör). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
Kreiner G.E. ve Ashforth, B.E. (2004). ‘Evidence Toward an Expanded Model of
Organizational Identification’. Journal of Organizational Behavior, 25 (1), ss. 1-
27.
Kültür Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü (2016), ‘Turizm
İstatistikleri’. http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9860/turizm-belgeli-tesisler.html
(05.10.2017).
Lin, T. L. (2013), ‘The Relationships among Perceived Organization Support,
Psychological Capital and Employees Job Burnout in International Tourist
Hotels’. Life Science Journal,10 (3), ss. 2104-2112
Luthans, F. (2002), ‘Positive Organizational Behavior: Developing and Managing
Psychological Strengths’. Academy of Management Executive, 16, ss. 57–72.
Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2004), ‘Human, Social and Now Positive Psychological
Capital Management: Investing in People for Competitive Advantage’.
Organizational Dynamics, 33, ss. 143-160.
Luthans, F., Youssef, C. M. ve Avolio, B. J. (2007), Psychological Capital: Developing
the Human Competitive Edge. Oxford: Oxford University Press.
Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B. ve Norman, S. M. (2007), ‘Positive Psychological
Capital: Measurement and Relationship with Performance and Satisfaction’.
Personnel Psychology, 60 (3), ss. 541-572.
Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J. ve Avey, J. B. (2008), ‘The Mediating Role of
Psychological Capital in the Supportive Organizational Climate-Employee
Performance Relationship’. Journal of Organizational Behavior, 29, ss. 219-238.
Mael, F. ve Ashforth, B.E. (1992), ‘Alumni and Their Alma Mater: A Partial Test of the
Reformulated Model of Organizational Identifiction’. Journal of Organiational
Behavior, 13, ss. 103–123.
Mael, F.A. ve Ashforth, B.E. (1995), ‘Loyal From Day One: Biodata, Organizational
Identification, and Turnover among Newcomers’. Personnel Psychology, 48 (2),
ss. 309-333.
Meydan, C.H. ve Şeşen, H. (2015), Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları
(İkinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
Muller, D., Judd, C.M. ve Yzerbyt, V.Y. (2005), ‘When Moderation is Mediated and
Mediation is Moderated’. Journal of Personality and Social Psychology, 89 (6),
ss. 852 – 863.
Norman, S. M., Avey, J. B., Nimnicht, J.L. ve Pigeon, N. G. (2010), ‘The Interactive
Effects of Psychological Capital and Organizational Identity on Employee
Organizational Citizenship and Deviance Behaviors’. Journal of
Leadership&Organizational Studies, 17, ss. 380-391.
Polat, M. (2009), Örgütsel Özdeşleşmenin Öncülleri ve Ardılları Üzerine bir Saha
Çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Bursa.
Polat, M. ve Meydan, C.H. (2010), ‘Örgütsel Özdeşleşmenin Sinizm ve İşten Ayrılma
Niyeti ile İlişkisi Üzerine bir Araştırma’. Savunma Bilimleri Dergisi, 9 (1), ss. 145-
172.
Rego, A., Owens, B., Yam, K. C., Bluhm, D., Cunha, M. P. E., Silard, A., ... ve Liu, W.
(2017), ‘Leader Humility and Team Performance: Exploring the Mediating
Mechanisms of Team PsyCap and Task Allocation Effectiveness’. Journal of
Management, First Published January 27, ss. 1-25.
Rhoades, L. ve Eisenberger, R. (2002), ‘Perceived Organizational Support: A Review
of the Literature’. Journal of Applied Psychology, 87 (4), ss. 698-714.
Seligman, M. E. P. (2002), ‘Positive Psychology, Positive Prevention and Positive
Thearapy’ İçinde. Snyder, C.R. and Lopez, S.J. (Editörler), Handbook of Positive
Psychology, ss. 3-9, USA: Oxford University Press.
Shen, Y., Jackson, T., Ding, C., Yuan, D., Zhao, L., Dou, Y. ve Zhang, Q. (2014),
‘Linking Perceived Organizational Support with Employee Work Outcomes in a
Chinese Context: Organizational Identification As a Mediator’. European
Management Journal 32, ss. 406–412.
Sökmen, A., Ekmekçioğlu, E.B. ve Çelik, K. (2015), ‘Algılanan Örgütsel Destek,
Örgütsel Özdeşleşme ve Yönetici Etik Davranışı İlişkisi: Araştırma Görevlilerine
Yönelik Araştırma’. Journal of Business Research-Türk, 7 (1), ss. 125-144.
Stassen, M. ve Ursel, N.D. (2009), ‘Perceived Organizational Support, Career
Satisfaction, and the Retention of Older Workers’. Journal of Occupational and
Organizational Psychology, 82, ss. 201–220.
Turizm Bakanlığı. (1989), Otelcilik ve Turizm Endüstrisinde İşgücü Araştırması.
Ankara: Turizm Bakanlığı Yayınları.
Turunç, Ö. ve Çelik, M. (2010), ‘Çalışanların Algıladıkları Örgütsel Destek ve İş
Stresinin Örgütsel Özdeşleşme ve İş Performansına Etkisi’. Yönetim ve
Ekonomi, 17 (2), ss. 183-206.
Tüzün, İ. K., Çetin, F. ve Basım, H. N. (2014), ‘The Role of Psychological Capital and
Supportive Organizational Practices in the Turnover Process’. METU Studies in
Development, 41 (2), ss. 85-103.
TÜROFED (2010), Turizm Raporu. Yıl: 1, Sayı 2 (Ekim 2010). Ekin Grubu Araştırma
Birimi.
Uğurlu-Kara, A, ve Begenirbaş, M. (2016), ‘Çalışanların Psikolojik Sermaye Algıları
Onların Duygusal Rol Davranışlarını Etkiler mi? : Turizm Sektöründe bir
Araştırma’. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), ss. 50-66.
Ural, A. ve Kılıç, İ. (2006), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. (İkinci
Baskı). Ankara: Detay Yayınevi.
Yamane, T. (2001), Temel Örnekleme Yöntemleri. (Çev. A. Esin, M. A. Bakır, C. Aydın
ve E. Gürbüzsel), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Wang, X., Liu, L., Zou, F., Hao, J. ve Wu, H. (2017), ‘Associations of Occupational
Stressors, Perceived Organizational Support, and Psychological Capital with
Work Engagement among Chinese Female Nurses’. BioMed Research
International, 528468, ss. 1-11. | en_US |