Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorAYDOĞAN KILIÇ, TUĞÇE
dc.date.accessioned2019-12-25T12:04:44Z
dc.date.available2019-12-25T12:04:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1925
dc.description.abstractGünümüzde vaktimizin çoğunu geçirdiğimiz sosyal mecralar, hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Sosyal medyada gördüğümüz görseller, videolar, mesajlar bizim hayata bakış açımızda değişimlere sebep olmaya başlamıştır. Bu alanlarda bize yansıtılan içerikler ister olumlu ister olumsuz olsun kullanıcıları, tartışmasız etkileme gücüne sahiptir. Bu mecralarda gördüğümüz ‘şey’lere sahip olmaya çalışmakta; sahip olamadığımızda mutsuz bireyler haline gelmekteyiz. Bu amaca uygun bir temeli olan Instagram uygulaması tam olarak bu şekilde beslenmekte, kullanıcıların ürettiği içerikleri sadece kendi ‘takipçi’leri değil, aynı zamanda başka kullanıcıların ‘keşfet’ kısmında da görülmesini sağlamaktadır. Bunun sonucunda bu mecraya adım atan kişiler adeta her zaman hayalini kurduğu fizikte kişileri, onların kullandıkları ‘marka’ ürünleri görmekte; onları gözetlemekten keyif almaktadır. Aynı zamanda kendi profilinde paylaşımlarıyla başkalarının da kendisinin ne yediğini, ne giydiğini, fiziğini gözetlemesini istemekte, bunu sağlamak için sürekli yeni ‘post’lar paylaşmaya özen göstermektedir. Instagram’da kadın vücudunun paylaşıldığı postlar her zaman daha güzel, çekici ve seksidir. Fakat bu kadın vücutlarının yansıttığı güzellik, Baudrillard’ın da dediği gibi ‘değiştirilmiş’, ‘üzerinde oynanmış’, ‘taklid’ bir güzelliktir. Gelişen teknolojik application’lar sayesinde insanlar kendilerini sahip olmadıkları vücutlara sahipmiş gibi gösterebilmektedir. Buna sahip olmayan kişiler bu postlara imrenmekte ve sahip olamadığında kendinden nefret etme noktasına gelmektedir. Değişen güzellik algısı ve teknolojik gelişmelerin sayesinde Instagram’da kadın vücudunun nasıl konumlandırıldığını eleştirel bir bakış açısıyla ortaya koymak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için Instagram’da belirlenen 3 ünlü profilin 15.08.2018 – 15.09.2018 tarihleri arasındaki paylaşımları göstergebilimsel açıdan incelenmiştir. Çalışmada elde edilen bilgilere göre Instagram’da yaratılan ‘gerçek dışı’ vücutların ideal haline getirilerek yansıtıldı anlaşılmıştır. İdealize edilen kadın vücudu günümüzde biraz farklılaşsa da trend olan vücut şeklinin adete kadınlara dayatıldığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectProfilen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.titleInstagram’da Kadın Vücudunun Sunum Şekli Üzerine Örnek Profiller Üzerinden Eleştirel Bir Bakışen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States