Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorAYDOĞAN KILIÇ, TUĞÇE
dc.contributor.authorÜNAL, ALEYNA MAKBULE
dc.date.accessioned2019-12-25T12:03:39Z
dc.date.available2019-12-25T12:03:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1919
dc.description.abstractGeçmişte insanlar ve markalar arasındaki iletişim süreci radyo televizyon gibi geleneksel medya araçları ile yürütülmekteydi. Dinleyici veya izleyiciye yorum yapma hakkı sunmayan bu araçlar karşısında onların düşüncelerini kurumlara fısıldayan sadece halkla ilişkiler birimiydi. Elektronik medyanın insan hayatına girmesiyle birlikte marka iletişimi de yeni bir boyut kazanmıştır. Özellikle iletişim ve etkileşim fırsatı tanıyan bu medya ortamında marka ve hedef kitle arasındaki kurulan köprü görevini de halkla ilişkiler faaliyetleri üstlenmektedir. Müşteri memnuniyeti ve markaya bağlılık yaratabilmek adına uzun dönemli bir etki sürecine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada halkla ilişkiler faaliyetlerinden destek alınmaktadır. Temelde marka ve hedef kitle arasındaki bağı halkla ilişkiler biriminin oluşturduğunu söylemek mümkündür. Çünkü markalar sosyal medya ağları aracılığıyla hedef kitle gruplarının düşüncelerini öğrenebilmek bu düşüncelere yön veren etmenleri tespit edebilmek sonrasında bu düşünceleri istendik yönde değiştirebilmek ve bu grupların tüketim tercihini etkileyebilmek noktasında halkla ilişkiler alanından yardım almaktadır. Yeni iletişim çağında tek bir araca bağlı kalmaksızın bugün iletişimde yer alan araçları kullanarak ilişki kurmak ve etkileşim yaratmak halkla ilişkilerin bir görevidir. Bu araçlardan biri olan elektronik medya içerisindeki sosyal medya platformu da halkla ilişkilerin etkin alanları içerisinde bulunmaktadır. Bu bilgiden yola çıkarak markaların sosyal medya hesaplarındaki varlığını ve hareketlerini birden çok yönüyle incelemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için de marka ve hedef kitle arasındaki ilişki ve bu ilişkiye sosyal medya ağlarının etkisi kavramsal bir çerçevede literatür taraması yapılarak incelenmiştir. Çalışmanın yöntem bölümünde ise 10 Türk gıda markasının sahip olduğu sosyal medya hesapları bu hesapların takipçi ve paylaşım sayıları paylaşımların içeriği marka tarafından düzenlenen etkinlikler ve yarışmalar hedef kitleyle interaktif iletişim süreci oluşturma düzeyi gibi tematik başlıklar içerik analizi yöntemiyle araştırılmıştır. Analiz edilen Aroma İçecek Ülker Bisküvi Eti Doğuş Çay Torku Panda Şölen Pınar Nuhun Ankara Makarnası Banvit isimli şirketler; adı geçen başlıklara göre mercek altına alınmıştır. Böylelikle yeni iletişim çağındaki değişim ve dönüşümlerin halkla ilişkiler uygulamalarında ne şekilde vücut bulduğu markaların sosyal medya ağlarını kullanımı arasında ne tür benzerlik ya da farklılıklar olduğu ve bu kullanımın hedef kitleyle olan iletişime etki yönüne dair bir fotoğraf ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak bu çalışmada markaların halkla ilişkiler uygulaması olarak sosyal medya ağlarını iki yönlü iletişim yönetimine uygun şekilde kullandıkları bilgisine ulaşılmıştır."en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectHedef Kitleen_US
dc.titleHALKLA İLİŞKİLER UYGULAMASI OLARAK MARKALARIN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM GEREKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States