Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTÜRKAL, İHSAN
dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.date.accessioned2019-12-23T12:07:30Z
dc.date.available2019-12-23T12:07:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1909
dc.description.abstractGünümüz ekonomik koşullarında küresel rekabetin temel dinamiklerinden birini markalar oluşturmaktadır. Tüketicilerin satın alma tutum ve davranışlarında belirleyici bir rol oynadığı görülen markaların bu bakımdan ürün ve hizmetlerin toplam değerine sağladığı olumlu katkı pek çok araştırma tarafından çarpıcı verilerle ortaya konulmaktadır. Bu durumun doğal bir sonucu olarak tüm alanlarda pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin odak noktasında markalar yer almaktadır. Son dönemin en çok gelişme gösteren sektörlerinden biri olarak turizm alanında da bazı ülkelerin ya da şehirlerin zihinlerde yer eden imajları ve sundukları çekiciliklerle birer marka olarak belirginleştiği görülmektedir. Dünya turizmi içerisinde önemli bir konuma sahip olan Türkiye’nin de bir turizm markası oluşturup oluşturmadığı bu noktada önem taşımaktadır. Özellikle turizm kaynağını oluşturan Avrupa ülkeleri nezdinde Türkiye’nin bir turizm destinasyonu olarak bir marka algısına sahip olup olmadığının belirlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılacak olup, Avrupa ülkelerinden Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Almanya ve Ukrayna vatandaşlarından oluşan örneklem grubunda yer alacak kişilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilecektir. Araştırmadan elde edilen bulgular, Ukrayna dışındaki Avrupa ülkelerinden katılımcıların Türkiye’ye ilişkin yeterince güçlü bir marka algısına sahip olmadığını bununla birlikte Ukraynalı katılımcılarda görece daha güçlü bir marka algısı bulunduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectTurizm Destinasyonuen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectTürkiye Turizmien_US
dc.titleMarka Bağlamında Bir Turizm Destinasyonu Olarak Türkiyeen_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States