“YÜZÜKLERİN EFENDİSİ” ÖRNEĞİ ÖZELİNDEN TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ
Göster/ Aç
Erişim
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Tarih
2018Erişim
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde değişen pazar koşullarının etkisiyle rekabet hızını daha da arttırmakta, birbiriyle aynı özellikleri taşıyan markaların birbirinden ayrışması zorlaşmaktadır. Bu sebeple marka imajını olumlu bir şekilde tüketicinin zihnine yerleştirme, marka sadakati oluşturma gibi konularda ekstra bir çaba harcamayan markalar başarısız bir konuma düşmektedir. Markaların bu rekabetinin yanında bir de tüketiciler açısından durumu göz önüne getirmekte fayda vardır. Tüketiciler birbirinin muadili olan markalar arasındaki savaşa giderek daha ilgisiz kalmaktadır. Her mecrada markanın aynı mesajıyla karşılaşan tüketici, hem sıkılmakta hem de ilgini kaybetmektedir. Tüketiciye gelişen teknolojik aletler ile ulaşmak bu kadar kolayken onlarla uzun süren bir iletişim kurmak neden bu kadar zordur? Marka ile hedef kitle arasında bağ kurmanın en etkili yolu; tüketiciye bir hikâye sunmaktır. Fakat dikkat edilmesi gereken nokta şudur ki sunulan hikâye hedef kitleyi yakalamak için her mecranın yeteneklerini göz önüne alarak farklı mesajlar sunmalıdır. Adeta her mecra tüketiciyi kendine çekmelidir ve sürdürülebilir olmak için diğer mecradaki bilgileri de deneyimlemesi için onu teşvik etmelidir. Tüketiciler kendi istediği yönde hikâyenin gidişatına yön vermek ya da kendi alanını yaratmak istemektedir. Tüketiciye aktif rol vadeden pazarlama iletişimi yöntemlerinden biri olan transmedya hikâye anlatıcılığı Henry Jenkins’in deyimiyle sahne ile izleyiciler arasında olduğu varsayılan görünmeyen duvarı yıkmaktadır. Bu duvarın ortadan kalkmasıyla katılımcı kültürün etkisiyle tüketici sadece izleyen değil, aynı zamanda üreten, etkileşimde bulunan bir konumdadır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: