Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadın Girişimcilik: TEB KOBİ TV
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Date
2017Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Metadata
Show full item recordAbstract
Toplumun en küçük birimi ailedir, ailenin en büyük yükünü taşıyan ise kadındır. Ne yazık ki toplumda yıllarca “öteki” olarak gölgede kalan kadın, zamanla kendi ayakları üzerinde durmayı öğrenmiştir. Toplumsal cinsiyetin gölgesinde kendine yer edinmeyi öğrenen kadın, elini attığı her işte başarıyı yakalamayı da bilmiştir. Bu anlamda kadının ekonomide de adı olmaya başlamıştır. Son dönemlerde etkin şekilde ekonomide varlığını göstermeye başlayan kadın, girişimcilik alanında da kendinden söz ettirmeyi başarmıştır. Böylelikle geçmişte evinde çocuk büyüten, evinin kadını olan kadın, günümüzde istihdama olanak sağlayarak, ekonomiye katkı sağlar konuma gelmiştir.
Bu çalışmada toplumsal cinsiyet bağlamında kadın girişimcilerin durumunu gösterir bilgilere ulaşmak amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için girişimcilik alanında adından çokça söz ettiren TEB KOBİ TV’de kadın girişimciler için yer alan bilgilerin tematik analizi yapılmıştır. Buna göre; TEB KOBİ TV’nin resmi web sitesi olan http://www.tebkobitv.com/ sitesinin ana sayfasında yer alan “Keşfet” başlığı altında bulunan “Girişimcilik” alt kategorisinde bulunan “Kadın Girişimciler” başlığı ile verilen bilgilerin tek tek analizi gerçekleştirilmiştir. Söz konusu başlık altında 6 Kasım 2007 - 25 Mayıs 2016 tarihleri arasında toplam 50 haber verildiği tespit edilmiştir. Söz konusu tarihlerden günümüze kadar ise kadın girişimciler ile ilgili herhangi başka bir habere yer verilmediği görülmüştür. İlgili tarihler arasında verilen haberlerin 25’inin doğrudan kadın girişimcilerin başarı hikâyelerinden, 21’sinin kadın girişimleri ilgilendiren kredi, istihdam, araştırma, destek vb. içeriklerden oluşan bilgilendirme amaçlı haberlerden, 4’ünün de bir kadın girişimcinin özel hayatını ele alan haberlerden oluştuğu sonucu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre Türkiye’de kadın girişimci sayısında henüz istenilen düzeye ulaşılamadığı, toplumsal cinsiyetin uzantısı olarak kadın girişimcilerin erkek girişimcilerin gölgesinde kaldığı anlaşılmıştır.
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12440/1823https://dergipark.org.tr/tr/pub/aifd/issue/33272/369913
Collections
The following license files are associated with this item: