Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorAYDOĞAN KILIÇ, TUĞÇE
dc.contributor.authorÜNAL, ALEYNA MAKBULE
dc.date.accessioned2019-12-19T10:14:11Z
dc.date.available2019-12-19T10:14:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1797
dc.description.abstractGeçmişte insanlar ve markalar arasındaki iletişim süreci radyotelevizyon gibi geleneksel medya araçları ile yürütülmekteydi. Dinleyici veya izleyiciye yorum yapma hakkı sunmayan bu araçlar karşısındaonların düşüncelerini kurumlara fısıldayan sadece halkla ilişkiler birimiydi. Elektronik medyanın insan hayatına girmesiyle birliktemarka iletişimi de yeni bir boyut kazanmıştır. Özellikle iletişim ve etkileşim fırsatı tanıyan bu medya ortamındamarka ve hedef kitle arasındaki kurulan köprü görevini de halkla ilişkiler faaliyetleri üstlenmektedir. Müşteri memnuniyeti ve markaya bağlılık yaratabilmek adına uzun dönemli bir etki sürecine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada halkla ilişkiler faaliyetlerinden destek alınmaktadır. Temelde marka ve hedef kitle arasındaki bağıhalkla ilişkiler biriminin oluşturduğunu söylemek mümkündür. Çünkü markalarsosyal medya ağları aracılığıyla hedef kitle gruplarının düşüncelerini öğrenebilmekbu düşüncelere yön veren etmenleri tespit edebilmeksonrasında bu düşünceleri istendik yönde değiştirebilmek ve bu grupların tüketim tercihini etkileyebilmek noktasında halkla ilişkiler alanından yardım almaktadır. Yeni iletişim çağındatek bir araca bağlı kalmaksızın bugün iletişimde yer alan araçları kullanarakilişki kurmak ve etkileşim yaratmak halkla ilişkilerin bir görevidir. Bu araçlardan biri olan elektronik medya içerisindeki sosyal medya platformu da halkla ilişkilerin etkin alanları içerisinde bulunmaktadır. Bu bilgiden yola çıkarakmarkaların sosyal medya hesaplarındaki varlığını ve hareketlerini birden çok yönüyle incelemekbu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için de marka ve hedef kitle arasındaki ilişki ve bu ilişkiye sosyal medya ağlarının etkisikavramsal bir çerçevede literatür taraması yapılarak incelenmiştir. Çalışmanın yöntem bölümünde ise 10 Türk gıda markasının sahip olduğu sosyal medya hesaplarıbu hesapların takipçi ve paylaşım sayılarıpaylaşımların içeriğimarka tarafından düzenlenen etkinlikler ve yarışmalarhedef kitleyle interaktif iletişim süreci oluşturma düzeyi gibi tematik başlıklariçerik analizi yöntemiyle araştırılmıştır. Analiz edilen Aroma İçecekÜlker BisküviEtiDoğuş ÇayTorkuPandaŞölenPınarNuhun Ankara MakarnasıBanvit isimli şirketler; adı geçen başlıklara göre mercek altına alınmıştır. Böylelikle yeni iletişim çağındaki değişim ve dönüşümlerin halkla ilişkiler uygulamalarında ne şekilde vücut bulduğumarkaların sosyal medya ağlarını kullanımı arasında ne tür benzerlik ya da farklılıklar olduğu ve bu kullanımın hedef kitleyle olan iletişime etki yönüne dair bir fotoğraf ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak bu çalışmada markaların halkla ilişkiler uygulaması olarak sosyal medya ağlarınıiki yönlü iletişim yönetimine uygun şekilde kullandıkları bilgisine ulaşılmıştır."en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectHedef Kitleen_US
dc.titleHALKLA İLİŞKİLER UYGULAMASI OLARAK MARKALARIN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ŞEKİLLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States