dc.description.abstract | Ülkemiz, ormancılık faaliyetlerinin çeşitliliği nedeniyle genel olarak orman muhafaza memuru kavramıyla adlandırılan ağaçlandırma memuru, ölçme, kesim ve depo memuru, av koruma memuru gibi kadrolarda görev yapan teknik elemanlara ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle bu elemanları yetiştiren meslek yüksekokullarındaki eğitim kalitesi, staj verimliliği gibi konular önemli bir yer kaplamaktadır. Bu anlamda alınan eğitim kalitesi ve staj sürecindeki verimlilik iş hayatı sürecine doğrudan etkili olan bir faktördür. Çünkü ormancılık meslek yüksekokullarında eğitim gören öğrencilerin aldıkları teorik bilgiyi uygulamada kullanabildikleri ilk yer yaz stajıdır. Bu çalışmada, Kürtün Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri programında öğrenim gören 47 adet öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Bu öğrencilerin seçimi yapılırken ikinci sınıf olmalarına özen gösterilmiştir. Bunun nedeni birinci sınıf öğrencilerinin henüz staj uygulamasını yerine getirmemiş olmalarıdır. Çalışma neticesinde öğrencilerin ders çalışma ortamlarının iyi olup olmadığı, aldıkları eğitim kalitesinin iyi olup olmadığı, memleketlerinde staj imkanı bulup bulamadıkları, staj imkanlarının nasıl olduğu, staj süresince aldıkları bilgilerin yeterli olup olmadığı, bu süreçte hangi alanda daha çok çalışma imkanı buldukları, öğrenim gördükleri kurumdaki öğretim elemanları ile aralarında ki diyalogun iyi olup olmadığı, eğitim hayatlarına devam edip etmeyecekleri, teorik olarak okulda aldıkları bilgilerin staj süresince öğrendikleri pratik bilgiler ile örtüşüp örtüşmediği ve orman muhafaza memuru adayı öğrencilerin mesleklerini çevrelerindeki insanlara önerip önermedikleri gibi sorulara yanıt bulunması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun ormancılık mesleğini çevrelerindeki insanlara önerdiği, %77’sine göre okulda alınan eğitimin iyi ve çok iyi olduğu, öğrencilerinin %47’sinin okul bittikten sonra eğitim yaşamına devam edeceği, %50’den fazla öğrencinin ise eğitim kalitesi, staj imkanları ve öğretim elemanlarıyla olan diyalog konularında iyi yönde değerlendirmede bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca staj yapan öğrencilerin %64’ü arazide, %29’u büroda, %5’i depoda ve %2’sinin hem arazide hem de depoda çalıştığı belirlenmiştir. | en_US |