Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖdemiş, Murat
dc.contributor.authorHassan, Azize
dc.date.accessioned2019-12-17T10:51:18Z
dc.date.available2019-12-17T10:51:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationÖdemiş, M. ve Hassan, Azize (2019). Pazarlama Felsefelerinin Tarihsel Gelişimine Yönelik Bir İnceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi.en_US
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprMk1qY3lNZz09
dc.description.abstractYakın dönemde önemi daha iyi anlaşılmaya başlayan pazarlama, felsefi ve teorik açıdan gelişimini sürdürmektedir. Bilim olup olmadığı tartışmalarıyla başlayan pazarlamanın felsefi ve teorik gelişimi, içinde bulunduğu dönemin rekabet şartlarından ve diğer koşullarından etkilenerek günümüze kadar devam etmiştir. Bu çalışmada, pazarlama felsefelerinin tarihsel gelişimi yazarların görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Yapılan incelemelere dayanılarak; yazarların dönemsel olarak pazarlama felsefelerine ilişkin olarak farklı görüşler sunup sunmadıkları, pazarlamanın felsefi ve teorik açıdan ne derece gelişme kaydettiği ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, pazarlama literatüründe pazarlamanın felsefi ve teorik gelişimi açısından benzer görüşlerin yanında, çok farklı görüşlerin de ileri sürüldüğü belirlenmiştir. Ayrıca pazarlama felsefelerinin tarihsel açıdan, genel olarak müşteri odaklılık öncesi dönem ve müşteri odaklılık dönemi olmak üzere iki farklı döneme ayrıldığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractMarketing, which started to be understood better the importance recently, sustains its philosophical and theoretical development. The philosophical and theoretical development of marketing, which began with the discussion of whether it is science or not, has continued until today, influenced by the competitive conditions and other conditions of the period. In this study, the historical development of marketing philosophies is examined according to the opinions of the authors. Based on reviews; it has been tried to determine whether the authors present different opinions about marketing philosophies, and how far the marketing has progressed in terms of philosophical and theoretical. According to the results of the study, it is determined that there are both similar and very different opinions in terms of philosophical and theoretical development of marketing in the marketing literature. In addition, it can be said that marketing philosophies have historically been divided into two different periods: the pre-period of customer orientation and the period of customer orientation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama Felsefelerien_US
dc.subjectPazarlamanın Tarishsel Gelişimien_US
dc.subjectMüşteri Odaklılıken_US
dc.titlePazarlama Felsefelerinin Tarihsel Gelişimine Yönelik Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeAn Investigation on Historical Development of Marketing Philosophiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage128en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage139en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster