Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan, Osman
dc.contributor.authorYılar, Ömer
dc.contributor.authorKaraman, Hamdi
dc.contributor.authorArslan, Adem
dc.date.accessioned2019-12-16T07:54:11Z
dc.date.available2019-12-16T07:54:11Z
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.issn978-605-7754-44-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1660
dc.descriptionÖZET BİLDİRİen_US
dc.description.abstractÖZET Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan ve Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün alt kurumu olan Halk Eğitim Merkezleri gerek yaygın gerekse örgün eğitimin içerisinde bulunan bireylere genel ve/veya mesleki ve teknik öğretim alanlarında eğitim vermekle yükümlüdürler. Örgün eğitimin içerisinde yer alan ve zorunlu eğitimin ilk iki kademesinde bulunan ilköğretim öğrencileri de, okulda almış oldukları eğitimlerin yanında tamamlayıcı olarak Halk Eğitim Merkezlerinde kurslara katılmakta ve özellikle sosyal ve sportif yönlerinin gelişmesinin yanında, tüm yönlü kişilik gelişimi kazanabilmektedirler. Ayrıca milli gelenek ve göreneklerinde aktarılmasında Halk Eğitim Merkezi Müdürlüklerinin önemli bir katkısı bulunmaktadır. Bu çalışmada temel amaç, Tokat merkez de bulunan Halk Eğitim Merkezinde, ilköğretim öğrencilerine (6-14 yaş) yönelik açılan kurslar nelerden oluşur? sorusuna cevap aramaktır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılandırılan bu çalışmada araştırma deseni olarak, çok sayıda katılımcının özelliklerinin belirlenebilmesi ve özelliklere yönelik bütünsel değerlendirme yapılabilmesi adına durum çalışması kullanılmıştır. Belirli bir kişi, grup, olay veya kurum hakkında daha fazla şey bilinmek istendiğinde, yani durumu daha iyi anlaşılması istendiğinde içsel durum çalışması kullanılır. Bu çalışma da, kurum ve kursiyerlere ilişkin daha fazla bilgi edinebilme açısından içsel durum çalışması ile desteklenmiştir. Veriler doküman inceleme tekniği ile Tokat Merkez Halk Eğitim Müdürlüğünde 01.09.2018 ile 30.09.2019 tarihleri arasında açılan kurslar ve bu kurslara katılan öğrenci sayılarının alınması ile toplanmıştır. Elde edilen veriler NVİVO programına yüklenerek kurs tipi ve kurs alanlarına ilişkin kategorize edilerek betimlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda bir eğitim öğretim yılı içerinde Tokat Halk Eğitim Merkezinde kursa giden toplam 38.576 kursiyerin %27,9 (N=10753)’unun ilköğretim öğrencisi olduğu görülmüştür. Tokat Halk Eğitim Merkezinde ilköğretim öğrencilerine yönelik hem genel hem de mesleki ve teknik eğitime yönelik kursların düzenlendiği, sosyal ve sportif kursların yanında çocuklara geleneklerimizi aktaran kursların da açıldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEĞİTEN KİTAPen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkinlikleren_US
dc.subjecthalk eğitimen_US
dc.subjectilköğretimen_US
dc.subjectkurslaren_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Bireysel Gelişimlerini Desteklemesi Ve Öğrencilere Milli Geleneklerin Aktarılması Açısından Halk Eğitim Merkezlerinin Rolü: Tokat İli Örneğien_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.publicationcategoryBildirien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Gümüşhane Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorArslan, Adem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster