Okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım düzeylerinin incelenmesi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Eğitim sisteminin temeli olan ve bireyin gelişimi için oldukça önemli olan okul öncesi eğitim, eğitim sisteminin en önemli basamağıdır. Okul öncesi eğitimin etkili ve verimli olması için aile katlımı ile bütünleştirmek önem taşımaktadır. Aile katılımını öğrenme sürecinde hızlandırıcı öğelerin başında öğretmen yaklaşımı yer almaktadır. Öğretmenin doğru bir yaklaşımla ihtiyaç alanlarını belirlemesi, farklı etkinlikler planlaması ve ebeveynlerle ilişkide olumlu yaklaşım takınması aile katılımını sağlamada etkili olmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım stratejilerini belirleme düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır, Araştırmanın çalışma grubunu Bartın il merkezinde görev yapan 32 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile “Aile Katılım Stratejilerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde Kruskal Wallis, ManWhitney U testi ve yüzde, frekans analizleri kullanılmıştır Araştırma sonucunda öğretmenler aile katılım çalışmalarına okul yönetiminin bakış açısının olumlu olduğunun, öğretmenlerin kendilerini başarılı gördüğü ve aile katılım çalışmalarının çok zaman almadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenler aile katlım çalışmaları için bilgilerinin yeterli olduğunu, çalışmalara yeterli zaman ayırdıklarını ve ailelerinde sınıf içi aile katılım çalışmalarında istekli olduklarını belirtmişlerdir.Aile katılım stratejilerini belirleme puan ortalamasının 66,88 (+- 12,77)olduğu görülmüştür.Ölçek toplam puanı ile yaş(?2(3) =2,98 , p>0.05) ve mesleki kıdem (?2(2) =2,45 , p>0.05) değişkenleri Kruskal Wallis testi ile incelenmiş olup anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca ölçek toplam puanı ile çalışmaların zaman alma puanı (U=86,5,p>0.05), öğretmenlerin aile katılım çalışmalarına zaman ayırma puanı (U=84,p>0.05),çalışmalara istekli olup olmadığı(U=53,8,p>0.05) değişkenleri Man Whitney U testi ile karşılaştırılmış ve anlamı bir fark bulunamamıştır.