Pedagojik Formasyonu Tamamlayan İlahiyat Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinini Öğretmenliğe Hazır Olma Durumlarının İncelenmesi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019-10-22Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Özet Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitimini tamamlayan İlahiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine hazır olma durumlarını incelemektir. Araştırma pedagojik formasyon eğitimini tamamlayan ilahiyat fakültesi 4.sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine hazır olma durumlarını hangi değişkenlerin etkilediğini belirlemek ve öğretmenlik mesleğine hazır olup olmama durumlarının tespiti açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi son sınıfında pedagojik formasyon eğitimini tamamlayan 102 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Öğretmenliğe hazır olma” ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularının yorumlanmasında 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınmış ve analizler SPSS programı kullanılarak yapılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre pedogojik formasyon eğitimini tamamlayan İlahiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine hazır oldukları, okulu bitirdiklerinde çoğunlukla öğretmen olmak istedikleri, pedogojik formasyona bakış açılarının olumlu olduğu görülmüştür. Ancak öğretmenlik mesleğine hazır olma durumları cinsiyete, öğrenim türüne, genel not ortalamasına, ailede öğretmen ve din görevlisi olma durumlarına, yaşa, lise mezuniyet türüne, mezun olunca çalışmak istediği alana göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.