İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Özel Eğitim Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019-10-22Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Özet Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon kapsamında özel eğitim dersini alan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin özel eğitim dersine yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 2. sınıfında pedagojik formasyon kapsamında özel eğitim dersini tamamlayan 100 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Özel Eğitim Dersi Tutum” ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularının yorumlanmasında 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınmış ve analizler SPSS programı kullanılarak yapılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre özel eğitim dersini tamamlayan İlahiyat Fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin özel eğitim dersine yönelik tutumlarının olumlu olduğu, derse yönelik bakış açısının olumlu olduğu, derse yönelik olumsuz tutumlarının olmadığı, dersten haz duyulduğu görülmüştür. Özel eğitim dersine yönelik tutumları cinsiyete, öğrenim türüne, genel not ortalamasına, yakınlarında özel gereksinimli birey olma, yaşa, lise mezuniyet türüne, özel eğitim dersini veren öğretim elamanını tutumuna, dersi almadan özel eğitime ilgi durumuna göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.