Eğitim Felsefesi Bağlamında Necmettin Tozlu’nun Önemi
Erişim
Attribution 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2017-12-30Erişim
Attribution 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
YEŞİLÇAYIR, CELAL. 2017. “Eğitim Felsefesi Bağlamında Necmettin Tozlu nunÖnemi.” Disiplinlerarası Sosyal Bilimler Dergisi 1 (2). Disiplinlerarası Sosyal Bilimler Dergisi: 65–77.Özet
Necmettin Tozlu eserleriyle Türkiye’deki felsefe çalışmalarına önemli katkılar sunmuştur. Özellikle eğitim felsefesi alanındaki eserleriyle tanınan Tozlu’yu, bu alanın önde gelen akademisyeni olarak nitelendirmek mümkündür. Bu çalışmada temel olarak onun felsefî anlayışı, felsefeyle eğitim arasında kurduğu ilişki ve eğitim felsefesi teorisi ele alınacaktır. Bu çerçevede ilk olarak onun üzerinde durduğu “felsefenin gaflette olan insanı uyandırma” özelliği irdelenecektir. İkinci adımda ise niçin insan merkezli bir eğitim anlayışının benimsenmesi gerektiği analiz edilecektir. Son tahlilde ise onun temel bir sav haline getirdiği felsefi sentez yöntemi analiz edilecektir. Bu yönteme göre eğitimde iyi aydınlatılmış gelenekle, iyi tahlil edilmiş modernliğin terkibinin uygulanması gerekmektedir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: