Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDEMİRDÖĞEN, Osman
dc.contributor.authorERDAL, Hamit
dc.contributor.authorKORUCUK, Selçuk
dc.contributor.authorMERT, Fatih
dc.date.accessioned2019-12-13T12:35:05Z
dc.date.available2019-12-13T12:35:05Z
dc.date.issued2017-10-19
dc.identifier.citationIII. Uluslararası Kafkasya Orta Asya Dış Ticaret Ve Lojistik Kongresien_US
dc.identifier.isbn978-605-64719-4-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1610
dc.description.abstractSürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak ve piyasada hayatta kalabilmek için günümüz bilgi temelli toplumlarda gelişme ve ilerlemenin kilit unsuru olan inovasyon kavramı, lojistik hizmet sağlayıcıları da dahil olmak üzere birçok işletmenin başarısı için hayati öneme sahiptir. İşletmeler pek çok nedenle inovasyon faaliyetlerine girişebilirler. İnovasyon amaçları; ürünler, pazarlar, verimlilik, kalite veya değişiklikleri öğrenme ve gerçekleştirme yeteneği ile ilişkili olabilir. İşletmeleri inovasyon yapmaya iten güdülerin ve bunların öneminin ortaya konulması, yeni pazarlara girmeye ilişkin fırsatlar ve rekabet gibi, inovasyon faaliyetlerini etkileyen güdülerin incelenmesinde yararlı olabilmektedir. İnovasyon amaçları hakkındaki veriler aynı zamanda, inovasyon türlerinin özellikleri hakkında ilave bilgiler de sağlayabilecek öneme sahiptir. Bu çalışmada ulaştırma ve depolama sektöründe iştigal eden lojistik firmalar özelinde Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından belirlenen; (i) cironun artması, (ii) pazar payının artması, (iii) maliyetlerin düşmesi ve (iv) kar marjının artması inovasyon amaçlarının önem derecelerinin ortaya konulması amacıyla bir analiz gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda Erzurum ilinde son beş yıl içerisinde herhangi bir inovasyon faaliyetinde bulunmuş ulaştırma ve depolama sektöründe iştigal eden 12 farklı firmanın yöneticileriyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilerek bulanık DEMATEL yöntemiyle inovasyon amaçlarının öncelikleri belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIII. Uluslararası Kafkasya Orta Asya Dış Ticaret Ve Lojistik Kongresien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectLojistik İnovasyonen_US
dc.subjectİnovasyon Amaçlarıen_US
dc.subjectBulanık DEMATELen_US
dc.titleLOJİSTİK SEKTÖRÜNDE İNOVASYON AMAÇLARININ ÖNCELİKLERİNİN BELİRLENMESİ VE BİR UYGULAMAen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States