Search
Now showing items 1-10 of 13
The Effects of International Sanctions on External Debt
(2019)
In this study, the effects of international sanctions imposed by the United States (US) and multinational institutions (European Union (EU) and the United Nations (UN)) on the external debts of less developed or/and ...
GÜMÜŞHANE VE ÇEVRESİNDE PONTUS RUM FAALİYETLERİ
(2019)
Birinci Dünya Savaşı yıllarında, Rumların çoğu, Osmanlı Devleti’nin yanında yer almamış, bölgeyi işgale girişen Çarlık Rusya kuvvetiyle işbirliği yapan Pontus Rum çeteleri, bağımsızlık için silahlanmışlardır. 18 Nisan ...
BENİ İSRAİL SÛRESİNDEN İSTİSNA EDİLEN VE MEDENÎ KABUL EDİLEN ÂYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
(2018)
Kurân’a ve onunla alakalı ilimlere ilişkin çalışmalar, son yıllarda hem nitelik hem de nicelik olarak büyük bir artış göstermiştir. Bilginler, bu çabalarıyla Kurân’a ve onunla ilgili bilimlere daha derin ve nesnel katkılar ...
Ekonomik kriz dönemlerinde müşteri memnuniyeti ve proaktif pazarlama ilişkisi
(2009)
Ekonomik krizler firmaların performanslarını dolayısıyla da müşteri memnuniyetlerini etkileyen önemli iş dönemleridir. Her firma ekonomik krizden aynı oranda ve aynı şekilde etkilenmez. Bazı firmalar ekonomik krizleri ...
INVESTIGATION OF SIMILARITIES AND DIFFERENCES OF TURKISH AND SPANISH CUISINE CULTURES
(2018)
Eating-drinking is a biological need as well as consist of material elements satisfying the needs of societies and individuals. Eating- drinking habit which is an indispensable element of the culture, assumes many functions ...
Modern Kültürde Kentten Kaçmanın ve Uzaklara Gitmenin Sosyolojisi
(2017)
Bu makale bir tür kurtuluş reçetesine dönen doğaya bedensel, zamansal ve mekânsal deneyimler üzerinden odaklanmaktadır. Önceleri kent tarzı yaşamı arzulayan modern birey artık kentten sıkılmış ve yeni arayışlar içine ...
HALKLA İLİŞKİLER ALGISI VE MARKA İTİBARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN YAPISAL
(2017)
Günümüzün hızla değişen ve farklılaşan rekabet ortamında markalar için halkla ilişkiler algısı ve marka itibarı en önemli bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları arasında yer almaktadır. Markalar, tüketicilerin zihninde ...
KUR’AN’DA HZ. SÜLEYMAN’A VERİLEN NİMETLER
(2018)
İslam’a göre Yüce Allah, başta Hz. Âdem olmak üzere birçok peygambere vahyetmiş ve bunlardan bir kısmının adlarını Kur’an’ı Kerim’de zikretmiştir. Kur’an’da zikredilen ve zikredilmeyen peygamberlerin hemen tamamı ilahi ...
ALİYA İZETBEGOVİÇ’İN DÜŞÜNCE DÜNYASI VE İNANCINI ŞEKİLLENDİREN TARİHSEL ARKAPLAN
(2018)
XX. yüzyıl Avrupa’sının bilge Kralı olarak bilinen Aliya İzzetbegoviç, iyi bir siyaset adamı olmanın yanında önemli Müslüman düşünürlerden biridir. Bosna Hersek’in bağımsızlık mücadelesinde hayati bir rol üstlenen İzzetbegoviç, ...
Kurumsal itibarın ölçülmesi: Gümüşhane Üniversitesinin iç paydaşları tarafından algılanışı
(Gümüşhane Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada Gümüşhane Üniversitesinin iç paydaşlarının algılamaları bakımından kurumsal itibarı ve itibar oluşturma çabaları üzerinde durulmuş ve bir anket çalışması yapılarak çalışma desteklenmiştir. Gümüşhane Üniversitesi ...