Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
PAKİSTAN OMBUDSMANI: YAPISAL - KURUMSAL VE İŞLEVSEL YÖNLERİ
(2015)
Ombudsman, genel anlamıyla kamu yönetimine ait bir kavramdır ve hak ve yetki ihlaline uğrayan vatandaşların devlet kurumları karşısında savunuculuğunu ve koruyuculuğunu yapmaktadır. Ayrıca ombudsman, kamu yönetimi ve ...
HİNDİSTAN OMBUDSMANI: YAPISAL-KURUMSAL VE İŞLEVSEL YÖNLERİ
(2015)
Ombudsman, genel anlamıyla kamu yönetimine ait bir kavramdır ve hak ve yetki ihlaline uğrayan vatandaşların devlet kurumları karşısında savunuculuğunu ve koruyuculuğunu yapmaktadır. Dünyanın tüm kıtalarında farklı devlet ...
POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI
(2015)
Tarihsel süreçte modernizm, Ortaçağ'ın son bulması, Aydınlanma, kapitalizmin doğuşu, modern devlet ve kamu yönetimi yapılanmalarının ortaya çıkması gibi önemli siyasal, toplumsal ve ekonomik değişimlere ve dönüşümlere vurgu ...
TÜRKİYE’DE OMBUDSMANIN UYGULANABİLİRLİK ANALİZİ
(2015)
Ombudsman, kökeni 18. yüzyıla kadar dayanan ve kamu yönetiminin devlet adına denetlenmesi için ortaya çıkmış bir kurumdur. Bu kurum, kamu yönetimini dışarıdan, bağımsız ve objektif bir biçimde denetlemektedir ve böylece ...
YENİ KAMU YÖNETİMİ VE ETİK ANLAYIŞININ TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE KURUMSALLAŞMASI: KAMU GÖREVLİLERİ
(2015)
Dünyada 1980'li yıllardan sonra küreselleşme, neo-liberalizm ve yeni kamu yönetimi anlayışına bağlı olarak siyasi, ekonomik, hukuksal ve kültürel alanlarda çok önemli değişimler ve dönüşümler meydana gelmiştir. Nitekim ...
OMBUDSMAN KAVRAMI VE SEÇİLMİŞ ÜLKELERDE OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI: TEMEL YÖN, NİTELİK VE ÖZELLİKLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
(2015)
Ombudsman, kısaca vatandaşların kamu yönetimleri karşısında şikâyetlerini alan ve bu şikâyetleri inceleyen bir kamu kurumudur. Ombudsman, dünyada öncelikle İsveç’te uygulanmaya başlamıştır ve günümüzde dünyanın tüm kıtalarında ...