Yazar "Avcı, İbrahim" için listeleme
-
Dindarlığın Helal Gıda Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Helal Gıdaya Yönelik Bilgi ve Helal Gıdaya Verilen Önemin Aracılık Rollerinin İncelenmesi
Avcı, İbrahim; Köroğlu, Ali (2021)Bu çalışmada tüketicilerin dindarlığının helal gıda satın alma niyetleri üzerindeki etkisi ve bu ilişkide helal gıdaya yönelik bilgi ve helal gıdaya verilen önemin aracılık rollerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Elde ... -
İNSTAGRAM FENOMENLERİNİN GÖRSEL VE SÖZEL PAYLAŞIMLARININ MARKA TUTUMU, MARKA DEĞİŞTİRME VE ELEKTRONİK KULAKTAN KULAĞA PAZARLAMA ÜZERİNE ETKİSİ
Yıldız, Emel; Avcı, İbrahim (2019)Bu araştırmada, İnstagram fenomenlerinin herhangi bir marka ile ilgili olarak yaptıkları paylaşımlardaki görsel ve sözel içeriklerin, marka değiştirme, marka tutumu ve elektronik kulaktan kulağa pazarlama niyeti üzerindeki ... -
MARKETLERDE ÜCRETLİ PLASTİK POŞET UYGULAMASINA YÖNELİK TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ BELİRLENMESİ
Avcı, İbrahim; Yıldız, Salih (2020)Sağladığı avantajlar nedeniyle tüketicilerin hayatında önemli bir yere sahip olan plastik poşetler, üretim ve tüketim aşamasında neden olduğu zararlardan dolayı kullanımı konusunda tartışmalara neden olmak?tadır. Gerek ... -
Materialistic Tendency and Conspicuous Consumption Behavior: The Mediating Role of Social Media Usage
Avcı, İbrahim (ISTANBUL UNIV, METHODOLOGY & SOCIOLOGY RESEARCH CENTER, 2023)This research focuses on the materialistic tendencies and conspicuous consumption behaviors of consumers, especially in today's social media age. The research's goal is to determine the effect of materialistic tendencies ... -
ORGANİK ÜRÜNLERDE TÜKETİCİ TUTUMUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE SATIN ALMA TÜRLERİ: GÜMÜŞHANE İLİ ÖRNEĞİ
Avcı, İbrahim; Yıldız, Salih (2019)Bu araştırmanın amacı organik ürünlerin algılanan kalitesi, algılanan değeri ve dışsal özellikleri ile tüketicilerin geçmiş deneyimleri ve yaşam biçimlerinin organik ürünlere yönelik tutum üzerine etkisi ve organik ürünlere ... -
Tüketiciden tüketiciye elektronik ticarette (C2C) çevrimiçi ikinci el ürün satın alma motivasyonlarının sürdürülebilir tüketim davranışı ve çevrimiçi tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü
Avcı, İbrahim (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Uzun bir geçmişe sahip olan ikinci el ürünler, son yıllarda daha popüler hale gelmiş ve tüketiciler tarafından daha çok satın alınmaya başlanmıştır. İlk başlarda fiziki olarak bit pazarları, spotçu çarşıları, açık arttırma ... -
TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİNİN TAKLİT MARKALI ÜRÜN ALGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Yıldız, Salih; Avcı, İbrahim (2019)Günümüzde orijinal markalı ürünlerin taklitleri üretilmeye başlanmış ve taklit markalı ürünler dünya pazarında önemli bir paya sahip olmuştur. Öyle ki bazı taklit markalı ürünler pazara hakim olma konusunda orijinal ... -
Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutumun Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinde Marka Deneyiminin Aracı Rolünün İncelenmesi: Fi Dizisi Örneği
Sağlam, Mehmet; Avcı, İbrahim (2019)Ürün yerleştirme çabalarının, tüketicilerin marka deneyimlerinin bir sonucu olarak daha fazla arzu edilen marka deneyimleri ve farkındalığı sonuçları doğurabileceği beklenmektedir. Ürün yerleştirmelerine yönelik tutum, ... -
YERLİ MARKALI OTOMOBİL SATIN ALMA NİYETİNDE ETNOSENTRİZM, ÜLKE İMAJI VE YENİLİKÇİLİĞİN ETKİSİ: TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ (TOGG) BAĞLAMINDA BİR ARAŞTIRMA
Avcı, İbrahim (2020)Otomotiv sektörü bir ülkedeki birçok sektörü etkileyen ve ekonomik anlamda ülkenin kalkınması konusunda lokomotif görevi gören sektörlerden biridir. Gerek yabancı markalı otomobillere olan ilginin artması gerek yerli ...