Konu "İletişim" için listeleme
Toplam kayıt 60, listelenen: 41-60
-
Medya Mensuplarının Hasta Hakları veUygulamalarına Bakış Açısı: Trabzon Örneği
(2016)ÖZET Türkiye'de 2014 yılından beri devam eden hastane hasta hakları uygulamaları konusunda medya mensuplarının oluşmuş görüş, düşünce ve bakış açılarını ölçmek maksadıyla bu çalışma planlandı. Hasta haklarının yeni ve ... -
MODERN GÖRSEL KÜLTÜRDE BEDEN, ŞİDDET VE CİNSELLEŞTİRME
(2017)Temel olarak medya, görsel kültür ve sosyoloji gibi çağdaş akademik disiplinlerden oluşan çalışmada, cinselleştirmenin modern temayülleri beden ve şiddet bağlamında ve hem gündelik yaşamın yaygın bir sorunsalı hem de içinde ... -
Modern Kültürde Kentten Kaçmanın ve Uzaklara Gitmenin Sosyolojisi
(2017)Bu makale bir tür kurtuluş reçetesine dönen doğaya bedensel, zamansal ve mekânsal deneyimler üzerinden odaklanmaktadır. Önceleri kent tarzı yaşamı arzulayan modern birey artık kentten sıkılmış ve yeni arayışlar içine ... -
PAKİSTAN OMBUDSMANI: YAPISAL - KURUMSAL VE İŞLEVSEL YÖNLERİ
(2015)Ombudsman, genel anlamıyla kamu yönetimine ait bir kavramdır ve hak ve yetki ihlaline uğrayan vatandaşların devlet kurumları karşısında savunuculuğunu ve koruyuculuğunu yapmaktadır. Ayrıca ombudsman, kamu yönetimi ve ... -
SAĞLIK PERSONELİ VE HASTA İLETİŞİMİ: OCAK 2019’DAN GÜNÜMÜZE MEVCUT ÇALIŞMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
(2019)Sağlık alanında sağlık personelleri-hasta arasındaki iletişimi tanımlayan, etkileyen bir çalışma alanıdır, hasta iletişimi. Bu çalışma alanı adı altında hastaya olan yaklaşım, sağlık personeli-hasta arasında kurulan iletişim ... -
Seçim kampanyalarında yüz-yüze iletişim tekniği olarak canvassing: 2011 seçim kampanyaları bağlamında Gümüşhane araştırması
(2012)Seçim kampanyalarında canvassing uygulamalarının etkileri konusunda çok sayıda araştırma yapılmış ve bu çalışmalarda canvassing tekniğinin seçimlere katılım ve seçmen iknası gibi etkilerinin olduğu üzerinde durulmuştur. ... -
Siyasal iletişim sürecinde propaganda ve siyasal reklam: 7 haziran 2015 genel seçimlerinde Adalet ve Kalkınma Partisi'nin gazete reklamlarının analizi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2019)Bu çalışma siyasal iletişim bağlamında seçim sürecinin siyasal reklam ve propaganda olgusunu ele almıştır. 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde ulusal gazetelerde yer alan siyasal reklamlar analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında ... -
Siyaset ve İletişim Bağlamında Kitle iletişim Araçları Üzerine Bir Değerlendirme
(Değişim Yayınevi, 2014)[Abstract Not Available] -
SİYASAL PARTİLERİN BEŞERİ DEĞERLERE YAKLAŞIMI: TÜRKİYE’DEKİ SİYASAL PARTİLERE GENEL PERSPEKTİFTEN BİR BAKIŞ VE İNGİLTERE KARŞILAŞTIRMASI
(2016)Demokratik siyasi hayatın vazgeçilmez unsurlarından birisi olan siyasi partilerin, toplum nezdinde içinde bulundukları ülkenin siyasasının belirlenmesinde önemli sorumlulukları bulunmaktadır. Siyasal partilerin bu ... -
SOSYAL FORUM SİTELERİNDE PAYLAŞILAN ÖNERİ VE YORUMLARIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİ: FACEBOOK ÖRNEĞİ
(2014)Geleneksel ağızdan ağıza iletişim birbirini tanıyan kişiler arası ticari amaç gütmeden kullanılan sözlü iletişim türüdür. Elektronik ağızdan ağıza iletişim ise insanların ve kurumların internet aracılığıyla belirli bir ... -
Sosyalleşme sürecinin siyasallaşma boyutu
(2013)Bireylerin bir toplumda siyasi bilgileri, becerileri, değerleri, tutumları ve davranışları kısacası siyaseti öğrenme süreci siyasal sosyalleşme olarak adlandırılır. Siyasal sosyalleşme ile devletler, doğrudan ve dolaylı ... -
ŞEHİR TANITIM FİLMLERİ İZLEYİCİ TEPKİLERİNİN MARKA KENT İMAJINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2018)Son yıllarda popüler hale gelen marka kent kavramı, şehir yöneticilerinin ve akademisyenlerin üzerine en fazla kafa yordukları konulardan birisidir. Marka kent olgusu şehirlerin yaşanabilir yer haline gelmesinin ve kent ... -
TÜKETİM OLGUSUNUN GÜNDELİK HAYATINDAKİ YERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN ÇOCUK DERGİLERİNDE İNCELENMESİ
(2016)Bu çalışmada son yıllarda Türkiye'de, ilköğretim sürecinde olan 7 ile 13 yaş aralığındaki çocuklara yönelik yayınlanan çocuk dergileri arasından yüksek tiraja sahip olan Winx ve Cartoon Network dergilerin, çocuklara toplumsal ... -
TÜRK BASININDA 1 MAYIS 2013 ŞİDDET OLAYLARININ ÇERÇEVELENMESİ
(2014)1 Mayıs İşçi Bayramı kutlamaları 2010 yılından beri Taksim'de gerçekleştirilirken 2013 yılında İstanbul Valiliği, yayalaştırma çalışmaları yapılan bölgedeki inşaatların ve şantiyelerin risk oluşturması gerekçesiyle Taksim'de ... -
TV REKLAMLARININ KİŞİSEL KULLANIMININ TUTUM VE SATIN ALMA KARARLARI ÜZERİNE ETKİLERİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
(2015)Bu çalışmanın amacı TV reklamlarının kişisel kullanımının (bilgi üretimi, sosyal rol ve haz/zevk) tutum ve satın alma kararları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Atatürk üniversitesi, Gümüşhane ... -
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAZIR GİYİM SATINALMA KARARLARINDA REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLARI VE MARKA TERCİHLERİ
(2018)Günümüzde tüketicilerin hazır giyim ürünlerinde hangi reklam aracından etkilendikleri ve hangi markaları tercih ettiklerinin belirlenmesi pazarlama açısından büyük önem arz etmektedir. Bu açıdan çalışma 2018 yılında Gümüşhane ... -
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA VE MAHREMİYETE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
(2017)Sosyal medya üzerinden kişisel bilgi paylaşımı her geçen gün artmaktadır. Sosyal medya kullanıcıları Facebook gibi sitelerdeki özel hayatın gizliliğini etkileyen uygulamalara çok dikkat gösterirken, duygu ve düşüncelerini ... -
Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutumun Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinde Marka Deneyiminin Aracı Rolünün İncelenmesi: Fi Dizisi Örneği
(2019)Ürün yerleştirme çabalarının, tüketicilerin marka deneyimlerinin bir sonucu olarak daha fazla arzu edilen marka deneyimleri ve farkındalığı sonuçları doğurabileceği beklenmektedir. Ürün yerleştirmelerine yönelik tutum, ... -
Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum imajına etkisi üzerine bir çalışma: Trabzon
(2010)Belediyeler, halk ile yönetim arasındaki ilişkilerin en yoğun yaşandığı kurumlardır. Günümüzde halk, geçmişe oranla, yönetimle ilgili bilgi sahibi olmayı daha fazla istemekte, yönetimle ilgilenmektedir. Kurumla iletişimde ... -
Yoğun Bakım Hemşirelerinin İletişim Kurulamayan Hastaya Yaklaşımı
(2019)İletişim, hemşirelik mesleğinde sistemde bozulan dengeyi sağlamak amacıyla kullanılan tüm süreçlerin temelidir. Etkili ve doğru iletişim, hastanın psikososyal bütünlüğünün ve başarılı bir hemşirelik bakımının sürdürülmesini ...