Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaylan, Kemal
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:52Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjek5qRTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5293
dc.description.abstractSanayi inkılâbıyla birlikte sanayi ve endüstride bir hayli mesafe kat eden Avrupa devletleri XIX. yüzyıla teknik üstünlüğü elinde bulundurarak girmiştir. Osmanlı Devleti de Avrupa'daki gelişmelere paralel olarak teknik alanda eğitim veren yeni müesseseler açmaya başlamıştır. İlk örnekleri askeri teknik eğitim alanında görülen bu müesseseler Osmanlı ülkesinde yeni bir bilim ve eğitim anlayışını ortaya çıkarmıştır. Tanzimat'la birlikte teknik alanda yenileşmek için kurumsallaşmaya gidilmiş ve teknik meslek okulları açılmaya başlanmıştır. II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet dönemlerinde artan ihtiyaç nedeniyle daha da çeşitlilik arz eden bu okullar, cumhuriyet döneminde ise yükseköğretimin şekillenmesinde önemli roller üstlenmişlerdir. Bu çalışmada ülkede ara elamana duyulan ihtiyaca binaen mühendislere yardımcı olacak teknikerler yetiştirmek amacıyla açılan teknik eğitim kurumlarından biri olan Kondüktör Mektebi incelenecektir. Çalışmada mektebin talimatnamesi, açılışı ve gelişimi üzerinde durulacaktıren_US
dc.description.abstractEuropean countries entered 19th century with technical advantage which progressed in industry with industrial revolution. With parallel to these developments the Ottoman Empire also founded new institutions which serve education in technical areas. These institutions, their first examples in military areas, revealed a new science and educational perspective in Ottoman Country. With Tanzimat, it was institutionalized and technical vocational schools were founded in technical areas. These schools which showed diversity due to increasing demands in Abdulhamid II and Meşrutiyet II periods and played important roles in shaping high educations in republican period. In this study, conductor schools which trained technical personnel to help engineers with increasing need to staff will be examined. In the study, the attention will be paid to the ordinance, opening and development of this schoolen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleOSMANLIDA MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM KURUMLARI: KONDÜKTÖR MEKTEBİen_US
dc.title.alternativeVOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION INSTITUTIONS IN OSMANLI: CONDUCTOR SCHOOLen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.contributor.institutionauthorSaylan, Kemal
dc.identifier.endpage165en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster