Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇam, Alper Veli
dc.contributor.authorÇam, Handan
dc.contributor.authorAyaydın, Hasan
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:12Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNE9UZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5016
dc.description.abstractHizmet sektörü içinde büyük bir paya sahip olan turizm işletmeleri günümüz piyasa koşullarında ayakta kalabilmek için bütün bilişim teknolojileri alanındaki gelişimleri yakından takip etmek zorunda ve gelecek planlarını bu gelişimler doğrultusunda yapmalıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; Turizm işletmelerinin kullandıkları bilişim teknolojilerinin finansal performansı nasıl ve ne yönde etkilediğini tespit etmektir. Bu amaçla Akdeniz Bölgesinde yer alan Antalya ilindeki turizm işletmeleri araştırmanın anakütlesini oluşturmaktadır. Toplamda anakütleden 420 veriden oluşan bir örneklem oluşturulmuştur. Elde edilen verilere; tanımsal istatistiksel analizlerin yanında güvenilirlik ve geçerlik analizleri kapsamında açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, turizm işletmelerinin bilişim teknolojilerini etkin kullanım düzeyi ve turizm işletmelerinin bilişim teknolojileri kullanmalarından dolayı elde edilen bilgi paylaşımı faktörlerinin turizm işletmelerinin bilişim teknolojileri ile elde ettikleri pazarlama performansı ve finansal performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractTourism businesses which have a large share in the service sector, must keep up with the developments in information technologies in order to survive and should make their future plans in line with these developments in today's market conditions. In this context, the aim of this study is to determine how information technologies used by tourism businesses affect financial performance. For this purpose, tourism enterprises in Antalya located in the Mediterranean Region is the population of the study. In total, a sample consisting of 420 data was created. In addition to descriptive statistical analyzes, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were carried out in the context of reliability and validity analyzes. As a result of the study, it has been determined that the information sharing factors obtained by the tourism enterprises due to the effective utilization level of the information technologies and the tourism companies using the information technologies have an impact on the marketing performance and financial performance of the tourism enterprises with the information technologies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTURİZM SEKTÖRÜNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ FİNANSAL PERFORMANSA ETKİSİen_US
dc.title.alternativeTHE EFFECT OF THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN TOURISM SECTOR ON FINANCIAL PERFORMANCEen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage190en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage203en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster