TURİZM SEKTÖRÜNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ FİNANSAL PERFORMANSA ETKİSİ
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Hizmet sektörü içinde büyük bir paya sahip olan turizm işletmeleri günümüz piyasa koşullarında ayakta kalabilmek için bütün bilişim teknolojileri alanındaki gelişimleri yakından takip etmek zorunda ve gelecek planlarını bu gelişimler doğrultusunda yapmalıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; Turizm işletmelerinin kullandıkları bilişim teknolojilerinin finansal performansı nasıl ve ne yönde etkilediğini tespit etmektir. Bu amaçla Akdeniz Bölgesinde yer alan Antalya ilindeki turizm işletmeleri araştırmanın anakütlesini oluşturmaktadır. Toplamda anakütleden 420 veriden oluşan bir örneklem oluşturulmuştur. Elde edilen verilere; tanımsal istatistiksel analizlerin yanında güvenilirlik ve geçerlik analizleri kapsamında açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, turizm işletmelerinin bilişim teknolojilerini etkin kullanım düzeyi ve turizm işletmelerinin bilişim teknolojileri kullanmalarından dolayı elde edilen bilgi paylaşımı faktörlerinin turizm işletmelerinin bilişim teknolojileri ile elde ettikleri pazarlama performansı ve finansal performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Tourism businesses which have a large share in the service sector, must keep up with the developments in information technologies in order to survive and should make their future plans in line with these developments in today's market conditions. In this context, the aim of this study is to determine how information technologies used by tourism businesses affect financial performance. For this purpose, tourism enterprises in Antalya located in the Mediterranean Region is the population of the study. In total, a sample consisting of 420 data was created. In addition to descriptive statistical analyzes, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were carried out in the context of reliability and validity analyzes. As a result of the study, it has been determined that the information sharing factors obtained by the tourism enterprises due to the effective utilization level of the information technologies and the tourism companies using the information technologies have an impact on the marketing performance and financial performance of the tourism enterprises with the information technologies.