Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirağ, Hatice
dc.contributor.authorGöktaş, Şeyma
dc.contributor.authorYıldırım, Emin
dc.contributor.authorTamgül, Mustafa
dc.contributor.authorGökçe, Mert
dc.contributor.authorAkkaya, Taner
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:23Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFMU5ETTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4477
dc.description.abstractBu araştırma, objektif yapılandırılmış klinik sınavı (OYKS) kullanarak paramedik öğrencilerin mesleki becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte planlanan bu çalışmanın verileri Nisan-Mayıs 2018 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırma, 90 paramedik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, “objektif yapılandırılmış klinik sınavı (OYKS)” ile toplanmıştır. Veriler, SPSS 18,0 programında tanımlayıcı istatistikler kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada etik kurul ve kurum izni alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin OYKS’den aldıkları puan ortalamaları “MI” vakası için 41,67±9,81 (30-60), “astım” vakası için 30,67±11,39 (19-55), “GİS kanama” vakası için 38,56±8,67 (25-51), “pankreatit” vakası için 50,11±12,24 (24-64) olarak bulundu. Sonuç olarak; Öğrencilerin mesleki klinik becerilerinin yetersiz olduğu, ancak OYKS’nin öğrencilerin öğrenme süreçlerinde yararlı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to evaluate the professional skills of paramedic students using the objective structured clinical examination (OSCE). The data of this study, which is planned as a descriptive type, are collected between April and May 2018. The study was conducted with 90 paramedic students. The data of the study were collected by the "Objectively Structured Clinical Examination (OYKS)". The data were evaluated using descriptive statistics in the SPSS 18.0 program. Ethics committee and institutional permission were obtained in the study. The mean scores of the students receive from OSCE who participated in the survey as were found 41,67 ± 9,81 (30-60) for "MI" case, 30,67 ± 11,39 (19-55) for "asthma" case, 38.56 ± 8.67 (25-51) for "GİS bleeding" case, and 50.11 ± 12.24 (24-64) for “pancreatitis” case. As a result as; Students 'professional clinical skills were insufficient, but OSCE was found to be beneficial in students' learning processes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleObjektif Yapılandırılmış Klinik Sınavı (OYKS) Kullanarak Paramedik Öğrencilerin Mesleki Becerilerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Professional Skills of Paramedic Students By Using Objective Structured Clinical Exam (OSCE)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage73en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster