Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavı (OYKS) Kullanarak Paramedik Öğrencilerin Mesleki Becerilerinin Değerlendirilmesi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, objektif yapılandırılmış klinik sınavı (OYKS) kullanarak paramedik öğrencilerin mesleki becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte planlanan bu çalışmanın verileri Nisan-Mayıs 2018 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırma, 90 paramedik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, “objektif yapılandırılmış klinik sınavı (OYKS)” ile toplanmıştır. Veriler, SPSS 18,0 programında tanımlayıcı istatistikler kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada etik kurul ve kurum izni alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin OYKS’den aldıkları puan ortalamaları “MI” vakası için 41,67±9,81 (30-60), “astım” vakası için 30,67±11,39 (19-55), “GİS kanama” vakası için 38,56±8,67 (25-51), “pankreatit” vakası için 50,11±12,24 (24-64) olarak bulundu. Sonuç olarak; Öğrencilerin mesleki klinik becerilerinin yetersiz olduğu, ancak OYKS’nin öğrencilerin öğrenme süreçlerinde yararlı olduğu tespit edilmiştir. This study was conducted to evaluate the professional skills of paramedic students using the objective structured clinical examination (OSCE). The data of this study, which is planned as a descriptive type, are collected between April and May 2018. The study was conducted with 90 paramedic students. The data of the study were collected by the "Objectively Structured Clinical Examination (OYKS)". The data were evaluated using descriptive statistics in the SPSS 18.0 program. Ethics committee and institutional permission were obtained in the study. The mean scores of the students receive from OSCE who participated in the survey as were found 41,67 ± 9,81 (30-60) for "MI" case, 30,67 ± 11,39 (19-55) for "asthma" case, 38.56 ± 8.67 (25-51) for "GİS bleeding" case, and 50.11 ± 12.24 (24-64) for “pancreatitis” case. As a result as; Students 'professional clinical skills were insufficient, but OSCE was found to be beneficial in students' learning processes.