Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTercan, Bahadır
dc.contributor.authorSaka, Yeşim
dc.contributor.authorKasap, Sedanur
dc.contributor.authorGün, Seren
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:16Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMU56SXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4419
dc.description.abstractAraştırma, lise ve üniversite düzeyinde eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin mesleğe bakış açılarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Gümüşhane İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Lisesi öğrencileri ile Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin tamamı oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamı örnekleme dâhil edilmiştir. Veri toplanmasında; kişisel bilgi formu ile “Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; Frekans, Ki-kare ve t testi, Mann Whitney U, Anova ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 19,91±2,12 olup, %66,1?inin kadın, %62,8?inin hemşireliği ilk 5 tercihine yazdığı, %77,1?inin ise mezun olduktan sonra mesleğini sürdürmek istediği belirlenmiştir. Farklı eğitim düzeyine sahip olmanın mesleğe bakış açısından önemli olmadığı ancak kadınların, gelir durumu yüksek olanların ve mezun olduktan sonra mesleği devam ettirme isteği olanların mesleğe bakış açılarının daha olumlu olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis descriptive study aims at determining the stance of nursing students studying at high school and university level on the profession. The study population consisted of the entire students of Gumushane Ibn-i Sina Vocational and Technical High School and the nursing department of Gumushane University, Health Collage. No sampling was attempted and the whole population was included in the sample. A personal information form and the “Career Choice in Nursing” scale were used to collect data. The data were analyzed using Frequencies, ChiSquare and t-tests, and Mann Whitney U, Anova and Kruskal Wallis tests. The mean age of the participants was 19.91±2.12 years, 66.1% of them were female, 62.8% wrote nursing in their first 5 choices and 77.1% wished to stay in the profession after their graduation. It was observed that being at different education levels did not matter in terms of stance on profession, but females, those with higher incomes, and those who wished to stay in the profession after graduation had more positive stances on the profession.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleLise ve Üniversite Düzeyinde Eğitim Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleğe Bakış Açılarıen_US
dc.title.alternativeStance of High School and University Nursing Students on Professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage98en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage105en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster