Lise ve Üniversite Düzeyinde Eğitim Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleğe Bakış Açıları
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Araştırma, lise ve üniversite düzeyinde eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin mesleğe bakış açılarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Gümüşhane İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Lisesi öğrencileri ile Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin tamamı oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamı örnekleme dâhil edilmiştir. Veri toplanmasında; kişisel bilgi formu ile “Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; Frekans, Ki-kare ve t testi, Mann Whitney U, Anova ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 19,91±2,12 olup, %66,1?inin kadın, %62,8?inin hemşireliği ilk 5 tercihine yazdığı, %77,1?inin ise mezun olduktan sonra mesleğini sürdürmek istediği belirlenmiştir. Farklı eğitim düzeyine sahip olmanın mesleğe bakış açısından önemli olmadığı ancak kadınların, gelir durumu yüksek olanların ve mezun olduktan sonra mesleği devam ettirme isteği olanların mesleğe bakış açılarının daha olumlu olduğu görülmüştür. This descriptive study aims at determining the stance of nursing students studying at high school and university level on the profession. The study population consisted of the entire students of Gumushane Ibn-i Sina Vocational and Technical High School and the nursing department of Gumushane University, Health Collage. No sampling was attempted and the whole population was included in the sample. A personal information form and the “Career Choice in Nursing” scale were used to collect data. The data were analyzed using Frequencies, ChiSquare and t-tests, and Mann Whitney U, Anova and Kruskal Wallis tests. The mean age of the participants was 19.91±2.12 years, 66.1% of them were female, 62.8% wrote nursing in their first 5 choices and 77.1% wished to stay in the profession after their graduation. It was observed that being at different education levels did not matter in terms of stance on profession, but females, those with higher incomes, and those who wished to stay in the profession after graduation had more positive stances on the profession.
Cilt
6Sayı
4Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMU56SXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/4419