Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnal, Ebru
dc.contributor.authorKocagöz, Semanur
dc.contributor.authorTuran, Melikşah
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:03Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-7361
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRReU1URTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4260
dc.description.abstractAmaç: Bireylerin, afetlerle başa çıkabilme konusundaki davranışları, afetlere hazırlıklı olma ve bu konudaki bilgi ve bilinç düzeyleri ile belirlenmektedir. Bu araştırmanın amacı, 18-23 yaş arası bireylerin temel afet bilinci ve farkındalık düzeylerini belirlemektir. Yöntem: Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi Kelkit Aydın Doğan Meslek Yüksekokulunda yapılmıştır. Araştırma grubunu, 291 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama formu olarak anket formu uygulanmıştır. Bu formda, 10 afet bilinci bilgi sorusu yer almaktadır. Veriler ki-kare ve t testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırma grubunu oluşturan 291 öğrenci tüm soruları cevaplamamıştır. Bu durumda, 285 öğrencinin %74,0’ü temel afet bilinci eğitimi almamış, 249 öğrencinin %85,9’u afet hazırlık planı yapmamış, 266 öğrencinin %88,7’nin acil durum çantası olmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin puan ortalaması 10 üzerinden 3.00±1.58 dır. Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerin puan ortalaması oldukça düşük bulunmuştur. Afet eğitimi ile bilgi puanı arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark vardır. Eğitim, bilgi puanını artırmaktadır. Afet eğitiminin yaygınlaştırılması gereklidir.en_US
dc.description.abstractObjectives: The behaviors of individuals during disasters are determined by their level of disaster readiness and their knowledge of disaster threats. The aim of this research was to determine the basic disaster consciousness levels of individuals between the ages of 18 and 23. Methods: The study included 291 students from Kelkit Aydın Doğan vocational school at the University of Gümüşhane. Each student completed a questionnaire with 10 informative questions about disaster consciousness. The data were evaluated using the chi-square test and the t-test. Results: Not all 291 students answered each question. Of 285 students, 74.0% had not received any education on disaster preparedness. Of 249 students, 85.9% did not have a disaster preparedness plan. Of 266 students, 88.7% did not have an emergency kit. Out of 10 possible points, participants received 3.00±1.58 points on average for disaster preparedness. Conclusion: The point average for student participants was quite low. Previous disaster training significantly increased the number of points received by participants. Disaster training should be extended to a wider range of individuals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Acil Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleTemel afet bilinç ve hazırlık düzeyinin saptanmasına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeBasic disaster consciousness and preparation levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.description.scopuspublicationid2-s2.0-84865603611en_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage19en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster