Temel afet bilinç ve hazırlık düzeyinin saptanmasına yönelik bir araştırma
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2012Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Bireylerin, afetlerle başa çıkabilme konusundaki davranışları, afetlere hazırlıklı olma ve bu konudaki bilgi ve bilinç düzeyleri ile belirlenmektedir. Bu araştırmanın amacı, 18-23 yaş arası bireylerin temel afet bilinci ve farkındalık düzeylerini belirlemektir. Yöntem: Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi Kelkit Aydın Doğan Meslek Yüksekokulunda yapılmıştır. Araştırma grubunu, 291 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama formu olarak anket formu uygulanmıştır. Bu formda, 10 afet bilinci bilgi sorusu yer almaktadır. Veriler ki-kare ve t testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırma grubunu oluşturan 291 öğrenci tüm soruları cevaplamamıştır. Bu durumda, 285 öğrencinin %74,0’ü temel afet bilinci eğitimi almamış, 249 öğrencinin %85,9’u afet hazırlık planı yapmamış, 266 öğrencinin %88,7’nin acil durum çantası olmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin puan ortalaması 10 üzerinden 3.00±1.58 dır. Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerin puan ortalaması oldukça düşük bulunmuştur. Afet eğitimi ile bilgi puanı arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark vardır. Eğitim, bilgi puanını artırmaktadır. Afet eğitiminin yaygınlaştırılması gereklidir. Objectives: The behaviors of individuals during disasters are determined by their level of disaster readiness and their knowledge of disaster threats. The aim of this research was to determine the basic disaster consciousness levels of individuals between the ages of 18 and 23. Methods: The study included 291 students from Kelkit Aydın Doğan vocational school at the University of Gümüşhane. Each student completed a questionnaire with 10 informative questions about disaster consciousness. The data were evaluated using the chi-square test and the t-test. Results: Not all 291 students answered each question. Of 285 students, 74.0% had not received any education on disaster preparedness. Of 249 students, 85.9% did not have a disaster preparedness plan. Of 266 students, 88.7% did not have an emergency kit. Out of 10 possible points, participants received 3.00±1.58 points on average for disaster preparedness. Conclusion: The point average for student participants was quite low. Previous disaster training significantly increased the number of points received by participants. Disaster training should be extended to a wider range of individuals.