Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaşdelen, Birgül
dc.contributor.authorErdoğdu, Zeynep Sultan
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:53Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFexNxvrWvmbtlbQdgT0pFZV0S6Sy9YWHcnpSovZ-4vpt
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_nBZ9tkg0cBFcPVfmGXVNBCJnc6HAHEWjmd0nEj2sxqN
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2472
dc.descriptionYÖK Tez No: 524399en_US
dc.description.abstract[ERDOĞDU, Sultan, Zeynep]. Televizyon Reklamlarında Kültürel ve Dini Göstergelerin Kullanımı: 2010-2017 Coca-Cola Ramazan Dönemi Reklamlarının Göstergebilimsel Analizi, Yüksek Lisans Tezi, 2018, (XVI + 118). Bir topluma ilişkin maddi ve manevi tüm unsurları kapsayan kültür kavramı toplumdan topluma farklı özellikler gösteren yapısı ile reklam faaliyetlerinin odak noktasını oluşturmaktadır. Bir toplumdaki aile yapısı ve ilişkilerinden, eğitim sistemi anlayışına, dini inanış ve geleneklerine kadar geniş bir alanı kapsayan kültür kavramı için tüm ülkelere ilişkin genel bir yaklaşım geliştirmek ve benimsemek zorlaşmaktadır. Global pazarlarda faaliyet gösteren işletmeler faaliyet gösterdikleri pazarların sadece ekonomik değişkenlerini değil, kültürel özelliklerini de dikkate almaya yönelmişlerdir. Bu anlamda reklam yapımcıları toplumların gelenek, görenek, inanç, algı ve beğenilerini dikkate alarak çeşitli reklam stratejileri geliştirmektedirler. Böylece toplumsal ve kültürel faktörler reklam stratejilerinin oluşmasında etken öğe olmaktadır. Reklamda mesaj yağmuruna tutulan bireyin (hedef kitlenin) iknasında toplum ve kültürün önemi büyüktür. Her bir reklamın öyküsü vardır. Öyküler çoğu zaman yaşanmışlık üzerine kurgulanır; içinde bulunduğumuz toplumun değerlerini anlatır ve kendi içimizden kültürel ögeler sunar. Reklamlarda kullanılan kültürel unsurlar kimi zaman kültürle şekillenmekte kimi zaman ise kültürü şekillendirmektedir. Kültürün en önemli unsurlarından biri olan din ise, insanlığın başlangıcından bu yana var olan, içerdiği inanç ve ibadet ilkeleri ile kültürle karşılıklı etkileşim içerisinde olan bir olgudur. Küresel bir bakış açısıyla düşünerek yerel hareket etmek, özellikle kültürün etkisinin yoğun olarak hissedildiği dönemlerde sıklıkla kullanılmaktadır. Kültürel ve dini göstergelerin yoğun olarak kullanıldığı dönemlerin başında ise ramazan ayı gelmektedir. Bu nedenle çalışmada günümüzün en güçlü küresel markalarından olan Coca-Cola'nın 2010-2017 Ramazan dönemi reklamları incelenmiştir. Çalışma, Coca-Cola'nın, ramazan ayının özelliklerini dikkate alarak oluşturduğu kültürel değerlere ve dini göstergelere televizyon reklamlarında hangi mitsel bağlamlarda yer verdiğini ortaya koyma amacı gütmüştür. Anahtar Kelimeler: Reklam, Kültür, Din, Ramazan Ayı, Göstergebilimen_US
dc.description.abstract[ERDOĞDU, Sultan, Zeynep]. Use of Cultural and Religious Indicators in Television Advertisements: Semiological Analysis of 2010-2017 Coca-Cola Ramadan Advertisements, Master Thesis, 2018, (XVI+118). The concept of culture, which includes all material and spiritual elements related with the society, focus on advertisement activities that shows the different characteristics society to society. It is being difficult to develop and adopt a general approach that concerning of all countries for the concept of culture, which encompasses a wide range of issues from family structure and relationships in a society to understanding of education system as well as religious beliefs and traditions. Businesses operating in global markets where they are operating tend to note that not only cultural characteristics but also economic variables. In this sense, ad producers are developing various advertising strategies by taking societies' tradition, custom, belief, perception and likes into consideration. Thus, social and cultural factors are active item in the formation of advertising strategies. Society and culture play a big role while convincing an individual (target market) who is exposing to messages in the advertisement. Each ad has its own story. These stories are often based on experience and tell the values of the society that we're in, also present cultural items within ourselves. The cultural elements used in advertisements are sometimes shaped by culture, and sometimes these elements shape to the culture. Religion is a phenomenon and one of the most important elements of the culture which exist since the beginning of mankind and interacts with the culture reciprocatively by including the beliefs and the worship principles. By acting locally while thinking from a global viewpoint is commonly used given periods especially when the cultural impact felt intensely. Cultural and religious signs are intensively used in the month of ramadan. For this reason, in this study it will be analyzed the month of Ramadan advertisements of Coca-Cola which is one of today's powerful global brands. This study aims to clarify in which mythic context considering the cultural values and religious indicators according to Coca-Cola's television advertisements in the month of Ramadan. Keywords: Advertising, Culture, Religion, The Month of Ramadan, Semiology.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectCoca Colaen_US
dc.subjectCoca Colaen_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectDin-kültür ilişkilerien_US
dc.subjectReligious-culture relationsen_US
dc.subjectGösterge bilimen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectRamazan ayıen_US
dc.subjectFasting monthen_US
dc.subjectReklamlaren_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectTelevisionen_US
dc.subjectTelevizyon reklamlarıen_US
dc.subjectTelevision advertisementsen_US
dc.subjectReklam, Kültür, Din, Ramazan Ayı, Göstergebilimen_US
dc.subjectAdvertising, Culture, Religion, The Month of Ramadan, Semiology.en_US
dc.titleTelevizyon reklamlarında kültürel ve dini göstergelerin kullanımı: 2010-2017 Coca-Cola Ramazan dönemi reklamlarının göstergebilimsel analizien_US
dc.title.alternativeUse of cultural and religious indicators in television advertisements: semiological analysis of 2010-2017 Coca-Cola Ramadan advertisementsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorErdoğdu, Zeynep Sultan
dc.identifier.endpage160en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster